Infrastruktura i Środowisko: promocja Polskich Parków Narodowych
19 maja 2016 r. Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej podpisał kolejną umowę o dofinansowanie projektu w ramach II priorytetu Programu Infrastruktura i Środowisko 2014-2020: Ochrona środowiska, w tym adaptacja do zmian klimatu.
2016-05-31, 09:34
Projekt pn. Promocja Polskich Parków Narodowych jako marki ma dla Ministerstwa Środowiska – beneficjenta projektu, kluczowe znaczenie w zakresie edukacji przyrodniczej. Projekt obejmuje różnorodne działania edukacyjne, informacyjne i promocyjne, które przyczynią się do wypromowania w społeczeństwie idei polskich parków narodowych (PPN) jako miejsc ważnych dla ochrony przyrody w Polsce i równocześnie atrakcyjnych turystycznie.
Celem projektu jest wzmocnienie marki Polskich Parków Narodowych poprzez m.in. budowanie przeświadczenia i społecznej akceptacji dla idei, że PPN to wspólne i unikalne dobro narodowe, za które jesteśmy wszyscy odpowiedzialni, a odwiedzając je powinniśmy automatycznie dostosowywać nasze zachowania.
Co powstanie w ramach projektu? Między innymi:
- 24 strony internetowe o PPN,
- seria 24 filmów o PPN,
- 24 foldery o PPN,
- multimedialna gra edukacyjna,
- przewodnik po PPN w postaci mobilnej aplikacji,
- 3 murale poświęcone ochronie przyrody,
- szkolenia dla pracowników instytucji i wolontariuszy,
- promocja PPN w mediach społecznościowych.
Odbiorcą projektu jest całe społeczeństwo, ale jego poszczególne elementy są adresowane do konkretnych grup społecznych (m.in. dzieci, młodzież, osoby starsze, pracownicy parków).
Koszt projektu wynosi 5,6 mln zł, z czego dofinansowanie z Programu Infrastruktura i Środowisko to 4,76 mln zł.
Źródło: funduszeeuropejskie.gov.pl