Infrastruktura i Środowisko: promocja Polskich Parków Narodowych

19 maja 2016 r. Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej podpisał kolejną umowę o dofinansowanie projektu w ramach II priorytetu Programu Infrastruktura i Środowisko 2014-2020: Ochrona środowiska, w tym adaptacja do zmian klimatu.

2016-05-31, 09:34

Infrastruktura i Środowisko: promocja Polskich Parków Narodowych
Biebrzański Park Narodowy. Foto: Pudelek (Marcin Szala)/Wikipedia

Projekt pn. Promocja Polskich Parków Narodowych jako marki ma dla Ministerstwa Środowiska – beneficjenta projektu, kluczowe znaczenie w zakresie edukacji przyrodniczej. Projekt obejmuje różnorodne działania edukacyjne, informacyjne i promocyjne, które przyczynią się do wypromowania w społeczeństwie idei polskich parków narodowych (PPN) jako miejsc ważnych dla ochrony przyrody w Polsce i równocześnie atrakcyjnych turystycznie.

Celem projektu jest wzmocnienie marki Polskich Parków Narodowych poprzez m.in. budowanie przeświadczenia i społecznej akceptacji dla idei, że PPN to wspólne i unikalne dobro narodowe, za które jesteśmy wszyscy odpowiedzialni, a odwiedzając je powinniśmy automatycznie dostosowywać nasze zachowania.

Co powstanie w ramach projektu? Między innymi:

  • 24 strony internetowe o PPN,
  • seria 24 filmów o PPN,
  • 24 foldery o PPN,
  • multimedialna gra edukacyjna,
  • przewodnik po PPN w postaci mobilnej aplikacji,
  • 3 murale poświęcone ochronie przyrody,
  • szkolenia dla pracowników instytucji i wolontariuszy,
  • promocja PPN w mediach społecznościowych.

Odbiorcą projektu jest całe społeczeństwo, ale jego poszczególne elementy są adresowane do konkretnych grup społecznych (m.in. dzieci, młodzież, osoby starsze, pracownicy parków).

REKLAMA

Koszt projektu wynosi 5,6 mln zł, z czego dofinansowanie z Programu Infrastruktura i Środowisko to 4,76 mln zł.

Źródło: funduszeeuropejskie.gov.pl

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej