Polscy internauci blokują reklamy i niewiele płacą za treści w internecie
Z dostępu do płatnych treści w internecie korzysta co piąty spośród blisko 24 i pół miliona użytkowników internetu w Polsce - podaje "Puls Biznesu".
2016-06-28, 07:43
Jak wynika z badania Megapanel/PBI, na które powołuje się gazeta, w ubiegłym roku internauci zapłacili średnio 50 złotych za dostęp do treści publikowanych w sieci. To o 3% więcej niż rok wcześniej. Dla porównania w Wielkiej Brytanii internauci płacą 460 zł, a w Szwajcarii - niemal 300 zł.
Krajowi wydawcy stawiają więc na reklamę w internecie. Wydatki na reklamę online wyniosły w 2015 roku ponad 3 miliardy złotych.
Tymczasem - czytamy w "Pulsie Biznesu" - tego typu reklama jest blokowana przez blisko 35% użytkowników urządzeń stacjonarnych. Blokowanie sprawia, że źródła finansowania treści i usług, które możemy znaleźć w internecie są znacznie ograniczone.
IAR, abo
REKLAMA