Jak blokować reklamy, czyli zabawa w kotka i myszkę

Dziś przed sieciowym marketingiem ucieka co trzeci internauta. W tej dziedzinie Polska jest światowym liderem - pisze "Dziennik Gazeta Prawna".

2016-08-24, 07:48

Jak blokować reklamy, czyli zabawa w kotka i myszkę
Reklamowe inwestycje w internet rosną w dwucyfrowym tempie. Foto: Pixabay/WDnet

Reklamowe inwestycje w internet rosną w dwucyfrowym tempie. Ale wraz z liczbą reklam w sieci nie zawsze idzie jakość. Bywa, że reklamy utrudniają korzystanie z serwisu.

W efekcie - jak pisze "DGP" - coraz popularniejsze są u nas narzędzia do blokowania reklam.

Z badań rynkowych przeprowadzonych przez firmę Cloud Technologies wynika, że nawet siedem mln użytkowników, czyli co trzeci internauta w Polsce (34,4 proc.), blokuje reklamę on line. Pod względem popularności wtyczek do blokowania cyfrowej reklamy zajmujemy pierwsze miejsce na świecie.

- Blokujemy reklamy, bo zakłócają nasz spokój, marnują nasz czas, irytują. Tu wychodzi też nasza powstańczo-konspiracyjna natura. Jedną z cech narodowych zawsze była zaradność, stąd nie dziwi, że stawiamy opór, kiedy ogranicza się naszą suwerenność pod względem tego, co oglądam - mówi Bartosz Sikora z firmy Havas Media.

PAP, abo

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej