Kongres 590: w energetyce liczą się innowacje

W spółce energetycznej nie chodzi już tylko o to, by sprzedać komuś prąd – mówi Filip Grzegorczyk, prezes Tauron Polska Energia.

2016-11-17, 22:50

Kongres 590: w energetyce liczą się innowacje
Do 2020 r. grupa Tauron chce przeznaczyć na inwestycje ok. 18 mld zł. . Foto: mat. prasowy Tauron

Posłuchaj

Dlaczego w koncernach energetycznych liczy się nie tylko sprzedaż prądu, mówi w Polskim Radiu 24 Filip Grzegorczyk, prezes Tauron Polska Energia. /Błażej Prośniewski, Naczelna Redakcja Gospodarcza Polskiego Radia/.
+
Dodaj do playlisty

Dziś i jutro prezesi największych polskich spółek, przedstawiciele władz, a także małych i średnich firm uczestniczą w odbywającym się w podrzeszowskiej Jasionce Kongresie 590.

Prezes Tauronu podkreśla, że dziś w energetyce, tak jak w prawie każdej innej branży, liczą się innowacje. Wpisują się w to plany rozwoju elektromobilności w Polsce.

Podkreśla, że to jest ten kierunek, w którym podąża branża.

Nie liczy się tylko sprzedaż prądu

̶  To już nie jest zwykłe gniazdko, ale gniazdko plus. To już nie tylko energia elektryczna, ale także gaz. To usługi o charakterze pakietowym. To nie tylko o to chodzi, aby komuś sprzedać prąd – mówi prezes koncernu.

REKLAMA

̶  Ale to się nie uda bez innowacyjności, mówi.

Jak dodaje, spółki energetyczne poszukują też innowacji w samej produkcji prądu.

Jak podkreśla, mimo że nadal jest ważnym surowcem energetycznym w Polsce, nie oznacza, że może być ono jedynym paliwem.

̶  Tyle, że od węgla nie uciekniemy, ale powinniśmy poszukiwać optymalizacji w zużyciu energii elektrycznej, we wsparciu oszczędzania energii – mówi  Filip Grzegorczyk.

REKLAMA

Filip Grzegorczyk został powołany na stanowisko prezesa Tauronu we wtorek. Zastąpił pełniącego tę funkcję od grudnia Remigiusza Nowakowskiego.

Za kadencji Nowakowskiego koncern opracował założenia nowej strategii działania do 2025 r. Jej priorytetami są zapewnienie stabilności finansowej, budowa silnej i innowacyjnej grupy kapitałowej oraz wdrożenie zmian organizacyjnych odzwierciedlających nowoczesne podejście do biznesu.

Zgodnie z założeniami strategii, do 2020 r. grupa chce przeznaczyć na inwestycje ok. 18 mld zł. ​

Błażej Prośniewski, jk

REKLAMA

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej