Dyrektor PPL Koral: branża lodów ma ogromny potencjał, ważne kwestie to surowce i rynek pracy
Na polskim rynku lodów z roku na rok pojawiają się nowe trendy, a w najbliższych latach kluczowymi kwestiami będzie sytuacja na rynku strategicznych surowców do produkcji oraz rynku pracy.
2017-06-18, 08:29
Rynek ma bardzo duży potencjał i branża z optymizmem patrzy w przyszłość. Minusem jest sezonowość – mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Mariusz Jurek, dyrektor generalny PPL Koral, właściciela marki Bracia Koral – Lody Jak Dawniej.
Jakie są perspektywy przed rynkiem lodów w Polsce w kolejnych latach? - Na polskim rynku lodów jest zawsze ciekawie i z roku na rok obserwuje się nowe trendy. Polscy producenci muszą mierzyć się z zagraniczną konkurencją. Oczywiście cały czas kluczowymi kwestiami będzie sytuacja na rynku strategicznych surowców do produkcji oraz rynku pracy – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Mariusz Jurek.
- Jeśli chodzi o kwestie konsumenckie i rozwój branży to potencjał jest nadal bardzo duży. Obecnie w naszym kraju spożywa się odrobinę ponad 4 litry lodów na osobę, gdzie w tym samym czasie w krajach skandynawskich jest to ok. 11-12 litrów. Jak widać progres w biznesie lodowym jest nadal stosunkowo ogromny, co nas bardzo cieszy i pozwala z wielkim optymizmem patrzyć w przyszłość - dodaje.
Podkreśla jednak, że minusem tego rynku jest sezonowość.
REKLAMA
- Niestety ciągle utrzymuje się mocny trend sezonowego spożywania lodów, zwłaszcza, jeśli chodzi o lody impulsowe. Polacy są konsumentami bardzo świadomymi i wymagającymi, więc prócz doskonałej jakości produktów przykładają dużą wagę również do opakowania, jego funkcjonalności oraz estetyki – mówi Mariusz Jurek.
- Dla firmy Koral satysfakcja konsumenta od zawsze stanowi kwestię priorytetową, więc systematycznie udoskonalamy nasz asortyment lodowy pod względem receptur i opakowań - dodaje.
- Z punktu widzenia efektywności i wyników sprzedaży bardzo ważne jest, aby punkty handlowe posiadały w ofercie maksymalnie szeroki asortymentu lodów PPL Koral. Prócz bestsellerów rynkowych, które od lat napędzają sprzedaż, nie można zapominać absolutnie o nowościach lodowych - konsument bardzo docenia szeroki wachlarz możliwości - podkreśla.
Mariusz Jurek mówi też, że rynek lodów z roku na rok umacnia się. Wśród konsumentów nadal będą dominowały lody znane i lubiane, ale można też obserwować wzrost produktów w bardziej fantazyjnych kompozycjach smakowych. Oferty producentów stają się bogatsze i bardziej zróżnicowane, bowiem marki zauważają większą otwartość konsumentów na nowe smaki, dlatego śmielej wychodzą z inicjatywą.
REKLAMA
Z danych firmy analitycznej Euromonitor International wynika, że w 2015 roku wartość rynku lodów w Polsce wzrosła ok 2,6 proc. w stosunku do 2014 roku i wyniosła 1,67 miliarda złotych.
Euromonitor szacuje też, że w 2016 roku wartość rynku wzrosła do 1,74 miliarda złotych, a w ciągu dwóch lat – w 2018 roku – może urosnąć do ponad 1,82 miliarda.
PPL Koral jest jednym z największym producentów lodów w Polsce, właścicielem marek Koral i Bracia Koral - Lody Jak Dawniej. Oferta firmy obejmuje przede wszystkim lody impulsowe na patyku, w rożku oraz w kubeczkach, a także szeroki wybór lodów w familijnych opakowaniach.
PPL Koral produkuje łącznie ponad 400 różnych rodzajów lodów, włączając w to lody gałkowe dla sektora gastronomicznego. Najbardziej rozpoznawalne produkty marki to m.in. Lody Koktajlowe, lody Grand, Top Milker, Pando, Oskar, Świderek, Jocker, Solo, Rożki, Iza, Kostka Śnieżna, Drill, Tartufo, Kolorowe Lato, Torty oraz Rolady Lodowe. PPL Koral we współpracy z Mlekpolem, Oshee oraz E.Wedel produkuje również lody pod takimi markami jak: lody Łaciate, lody Oshee Ice oraz lody Grand w polewie czekoladowej E.Wedel.
REKLAMA
PPL Koral powstała w 1979 roku w Limanowej. Jej założycielami są bracia Marian i Józef Koral. Główną siedzibą zarządu PPL Koral jest Nowy Sącz. Ponadto firma posiada dwa zakłady produkcyjne w Rzeszowie oraz w Limanowej. Sprzedaż lodów Koral prowadzona jest poprzez własną sieć dystrybucji oraz hurtowni w całej Polsce oraz w krajach UE m.in.: w Czechach, Słowacji, na Węgrzech, we Włoszech, w Wielkiej Brytanii, czy Litwie.
Barbara Woźniak
REKLAMA