Polacy ruszają na podbój chińskiego rynku

Zainteresowanie polskich firm pojawieniem się ze swoją ofertą w Państwie Środka jest coraz większe.  

2017-06-26, 09:28

Polacy ruszają na podbój chińskiego rynku
Dziś do Państwa Środka najwięcej eksportujemy urządzeń mechanicznych i elektrycznych, wyrobów z miedzi oraz tworzywa sztuczne i produkty przemysłu chemicznego. Foto: shutterstock/aphotostory

Posłuchaj

O możliwościach polskich przedsiębiorców na rynku chińskim (Dominik Olędzki, Naczelna Redakcja Gospodarcza Polskiego Radia)
+
Dodaj do playlisty

- Zainteresowanie jest spore. Należy wspomnieć, że działamy od 2011 roku. W Warszawie od 2012 roku prowadzimy program GoChina, który promuje współpracę inwestycyjną i gospodarczą na linii Polska-Chiny - mówi Andrzej Juchniewicz z biura Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu w Szanghaju.

Polscy przedsiębiorcy mogą liczyć na wsparcie związane z przygotowaniem się ekspansji na chiński rynek, na którym biznes prowadzi się zupełnie inaczej niż w Europie.

- Na miejscy w Szanghaju oferujemy takie programy czy wsparcie jak udostępnienie kontaktów do importerów, czy dystrybutorów perspektywicznych sektorów, czy produktów eksportowych z Polski. Zarówno w Polsce jak i Chinach organizujemy dla polskich delegacji seminaria i szkolenia dotyczące rynku chińskiego. Zaczynamy od podstaw, mówimy o ochronie znaków towarowych, o procesie certyfikacji danych grup produktowych. Dzięki temu polscy producenci mają trochę łatwiej na rynku. W ten sposób zyskują wiedzę, jak sprawnie, szybko i taniej wejść na perspektywiczne rynki Azji – wyjaśnia gość.

Misje i targi

Coraz częściej nasi przedsiębiorcy mają też szanse wzięcia udziału w coraz liczniejszych misjach gospodarczych.

REKLAMA

- Polski rząd w dużej mierze wspiera i organizuje różne misje przedsiębiorców na rynek chiński. Są to m.in. działania Agencji Rynku Rolnego, która zbiera grupy polskich przedsiębiorców i organizuje stoiska na wielu targach, głównie w branży spożywczej w Chinach -  mówi Artur Siejka, kierownik Wydziału Promocji Handlu i Inwestycji Ambasady RP w Pekinie.

Najnowsze technologie

Na chińskim rynku możemy zaistnieć nie tylko z produktami rolno-spożywczymi, ale również z innowacyjnymi. Jest tam także miejsce dla polskich start-upów.

- Na początku maja zorganizowaliśmy misję pięciu polskich strat-upów oraz inkubatora na targi inwestycyjne oraz targi informatyczne. Polscy przedsiębiorcy mieli 4 minuty na prezentację swojego produktu i firmy. Uczestnicy z całego świata oceniali, czy dane produkt dostanie granty pieniężne lokalnych władz, by wejść na rynek chiński  - dodaje Andrzej Juchniewicz.

Ogromny zasięg promocji

I to właśnie internet i nowoczesne kanały sprzedaży mogą pomóc polskim firmom w promocji swoich produktów na rynku azjatyckim - zaznacza Wojciech Jakóbiec, rzecznik prasowy Ambasady RP w Pekinie:

REKLAMA

- Bardzo obiecujący wydaje się rozwój handlu elektronicznego. Coraz więcej polskich firm dociera bezpośrednio do chińskich konsumentów, za pośrednictwem pewnych platform e-commerce, które umożliwiają nawet małym producentom pokazanie swojej oferty setkom milionów chińskich konsumentów – dodaje.

Największe skupiska polonii biznesowej w Chinach znajdują się w Szanghaju oraz w Kantonie. Pewna grupa Polaków mieszka też w Pekinie oraz w Chengdu.

Dominik Olędzki, abo

 

REKLAMA

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej