Amerykanie chcą inwestować w Polsce. Cenią zdolnych pracowników
Według naszych obliczeń amerykańskie firmy zainwestowały już w Polsce około 41-42 miliardów dolarów - mówił w Polskim Radiu 24 Tony Housh prezes Amerykańskiej Izby Handlowej w Polsce.
2017-07-05, 15:48
Posłuchaj
Bezpośrednio przekłada się to na ponad 220 tysięcy miejsc pracy, a pośrednio możemy mówić nawet o 300-400 tysiącach. W najbliższym czasie Amerykanie będą zainteresowani różnymi branżami - mówi nasz gość.
- Myślę, że bardzo ważne będzie badanie i rozwój ICT, czyli technologii informacyjno-komunikacyjnej. W następnych 5-10 latach istotny będzie również sektor biologiczno-farmaceutyczny. Kluczowe także będzie cyberbezpieczeństwo i biznes w sieci. Warto też postawić na modernizację infrastruktury i dywersyfikację na rynku energii w Polsce. Interesująca też jest modernizacja wojska – wylicza rozmówca.
Zdolni i odpowiedzialni pracownicy
Dlaczego polski rynek jest atrakcyjny dla inwestorów amerykańskich? Polska to szósta gospodarka w Unii Europejskiej, a poza tym dysponujecie wykwalifikowanymi pracownikami – wyjaśnia Tony Housh.
- Jest kilka kluczowych rzeczy. Polski rynek wewnętrzny jest dobry. Dodatkową zaletą jest lokalizacja, która daje dostęp nie tylko do Europy Środkowej, ale również do całej Unii Europejskiej. Mniej istotne są niskie koszty pracy, bardziej liczy się kapitał ludzki. Amerykańscy inwestorzy mają zatem dostęp do odpowiedzialnych, pracowitych, dobrze wykształconych pracowników, którzy mają kompetencje by pracować w zaawansowanych projektach – przekonuje.
REKLAMA
Polacy zdobywają amerykański rynek
Co ciekawe, także coraz więcej polskich firm eksportuje swoje produkty już bezpośrednio do Stanów Zjednoczonych, a niektórzy są już nawet zainteresowani budową albo kupnem fabryk czy centrów produkcji w Stanach Zjednoczonych.
I tak na przykład producent świec Korona zbudował fabrykę w stanie Wirginia, a wytwórca mebli Komfort zdecydował, że musi uruchomić produkcję w USA.
- Polskie produkty cieszą się coraz większym zainteresowaniem wśród amerykańskich konsumentów i muszą być produkowane na miejscu i szybko dostarczane – dodaje nasz gość.
Sylwia Zadrożna, abo
REKLAMA
REKLAMA