Ilu polskich internautów doświadczyło geoblokowania?
Jak wynika z badań Polityki Insight, problemu geoblokowania doświadczyło w Polsce od 71 do 75 procent konsumentów. Chodzi o praktyki sklepów internetowych i innych portali, które ograniczają lub całkowicie blokują dostęp dla klientów z danych krajów. Problem jest szczególnie odczuwalny przez mieszkańców państw tak zwanej nowej Unii, w tym Polski.
2018-02-05, 14:00
Jak czytamy w raporcie Polityki Insight, Polacy skarżyli się między innymi, że zagraniczni sprzedawcy nie dostarczają produktów do Polski, nie akceptują polskich kart płatniczych albo przekierowują klienta na inną stronę, z uboższą ofertą. Najczęściej problem ten dotyczył handlu odzieżą, akcesoriami sportowymi, kosmetykami czy zabawkami.
Powodem wprowadzenia geoblokowania jest m.in. obawa przedsiębiorców, że nie będą w stanie uregulować podatku VAT zgodnie z prawem danego kraju.
Parlament Europejski zastanawia się nad wprowadzeniem zakazu takich praktyk. Jutro ma się odbyć głosowanie w tej sprawie.