Uwaga na oszustów. Nie oddzwaniajmy na nieznane numery

Uwaga na nieznane połączenia! Oszuści znów wzięli na celownik klientów telekomów. Pozornie nieszkodliwe połączenie z nieznanym numerem może narazić nas na ogromne koszty. A dlaczego? - o tym w radiowej Jedynce w materiale Elżbiety Szczerbak. 

2018-08-23, 19:21

Uwaga na oszustów. Nie oddzwaniajmy na nieznane numery
Zdjęcie ilustracyjne. Foto: pixabay

Posłuchaj

Dlaczego pozornie nieszkodliwe połączenie z nieznanym numerem może nas narazić na ogromne sprawdzała w radiowej Jedynce Elżbieta Szczerbak/Naczelna Redakcja Gospodarcza
+
Dodaj do playlisty

Schemat naciągaczy nie jest nowy. Dzwoni do nas nieznany numer i po chwili się rozłącza. Kierunkowy 23 sugeruje, że jest to połączenie z Polski, nic jednak bardziej mylnego. Oddzwaniając zostaniemy połączeni z Republiką Środkowoafrykańską. I słono za to zapłacimy.

- Ofiara z Polski nabija sobie rachunek, z którego część odbierana jest przez operatora i przekazywana dalej do kraju do którego dzwoniliśmy. Tamten operator przekazuje z kolei część zysków osobie, która wydzierżawiła dany numer. Podobne próby naciągania klientów telekomów miały już miejsce wcześniej - wyjaśnia Mateusz Sokołowski z Federacji Konsumentów.

- W latach 2016-2017 pojawił się tzw. przekręt kubański. Połączenia były wykonywane z terytorium Kuby i naraziły kilkuset abonentów jednej z sieci na wysokie koszty. Niestety to zjawisko pojawiło się ponownie i dotyczy szczególnie połączeń sugerujących połączenia z Ciechanowa a są to połączenia z Republiki Środkowoafrykańskiej - mówi Sokołowski. 


- Dlatego, aby się ustrzec wysokich kosztów, warto zwrócić uwagę na numer telefonu, na który chcemy oddzwonić - podkreśla Jarosław Sadowski z Expandera.

REKLAMA

Warto zablokować możliwość wykonywania tego typu połączeń. A jeśli już padliśmy ofiarą oszustów, powinniśmy zwrócić się do naszego operatora sieci i złożyć reklamację - podpowiada Mateusz Sokołowski.

Warto być ostrożnym, bo to nie jedyne oszustwa z wykorzystaniem telekomów.

Ostatnio także prezes UKE zwrócił się do telekomów w tej sprawie i zalecił telekomom, by podjęły działania przeciw nadużyciom związanym z podmianą kart SIM.

Naczelna Redakcja Gospodarcza, Elżbieta Szczerbak, kw 

REKLAMA

 

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej