Ubezpieczyciel nie „wciśnie” już polisolokat: oferta będzie dopasowana potrzeb klienta
Za dwa tygodnie będzie już obowiązywało nowe unijne prawo, które nakazuje pośrednikom ubezpieczeniowym pod groźbą kary, dopasowanie oferty do potrzeb konkretnego klienta.
2018-09-18, 20:15
Posłuchaj
− To ma być przełom na rynku polis. Unijna dyrektywa o dystrybucji ubezpieczeń - w skrócie IDD - oznacza, że agent ubezpieczeniowy ma zrobić wszystko by dopasować ofertę do klienta - mówi Marcin Tarczyński z Polskiej Izby Ubezpieczeń.
Oferta dopasowana do potrzeb klienta
I wyjaśnia, że agent stanie się niejako przewodnikiem klienta, musi przygotować dla niego najlepszy produkt, dostosowany do jego potrzeb.
− A gdy w ofercie nie ma takiego produktu, to musi mu o tym powiedzieć, mówi Tarczyński.
− Nie będzie więc mowy o proponowaniu klientowi zbędnych elementów ubezpieczenia, wyjaśnia.
Taniej może nie będzie, ale może bezpieczniej
Zdaniem analityków PwC transparentność oferty może oznaczać tańsze polisy. Nie zgadza się z tym Marcin Kawiński, ale dodaje, że nowe prawo uchroni klientów przed ubezpieczeniowymi naciągaczami.
I daje przykład, że jeśli np. klient wybiera się do USA, to oferowane mu ubezpieczenie musi zawierać wyższy limit kosztów ubezpieczenia, niż gdyby jechał do europejskiego kraju.
Unijna dyrektywa wejdzie w życie 1 października, czyli pół roku później niż pierwotnie planowano.
Marcin Jagiełowicz, jk
REKLAMA
REKLAMA