Wzrost sprzedaży opon. Największy do ciężarówek
Sprzedaż opon w trzecim kwartale tego roku najmocniej wzrosła w segmencie samochodów ciężarowych, gdzie zwyżka sięgnęła 29 proc. i maszyn rolniczych - o 15 proc. Wzrósł też wolumen sprzedaży opon przemysłowych o 5 proc., a do motocykli o 13 proc. - wynika z danych Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego (PZPO).
2018-10-22, 13:25
W tym samym czasie sprzedaż opon do samochodów osobowych, w tym typu SUV i dostawczych, wzrosła o 4 proc.
"Trzeci kwartał przyniósł ożywienie w niemal wszystkich segmentach, co może zwiastować dobrą koniunkturę w branży automotive i transportowej" - napisano w komunikacie PZPO.
Wzrost w klasie premium
Z danych PZPO wynika ponadto, że w trzecim kwartale wzrosła sprzedaż opon klasy premium o 16 proc. oraz klasy średniej o 13 proc., spadła natomiast sprzedaż opon klasy budżetowej o 4 proc.
"Na pewno wzrost sprzedaży opon klasy premium jest pochodną rosnącej wśród kierowców świadomości odnośnie ich wielu zalet i wpływu ogumienia dobrej jakości na bezpieczeństwo. Opony tej klasy oznaczają lepszą przyczepność na drodze, krótszą drogę hamowania, większą żywotność, mniejszy hałas i mniejsze zużycie paliwa. Takie dane wskazują więc na pozytywny trend – pamiętajmy jednak, że nawet nowe opony klasy budżetowej będą dużo lepszym wyborem niż te używane. Tylko kupując nieużywane ogumienie mamy gwarancję, że jest wolne od jakichkolwiek uszkodzeń i posiada deklarowane przez producenta właściwości" – poinformował, dyrektor generalny PZPO Piotr Sarnecki.
Droższe opony z Chin
Duży wzrost sprzedaży renomowanych producentów w segmencie opon do samochodów ciężarowych częściowo spowodowany jest opłatami celnymi i dopłatami do opon importowanych z Chin, które wprowadziła Komisja Europejska.
Według PZPO cena opon z Chin po uwzględnieniu dopłat dochodzi do poziomu marek budżetowych renomowanych producentów europejskich, amerykańskich, japońskich czy koreańskich – takie opony tracą więc swój główny atut, jakim była zaniżona cena.
PAP, ak, NRG
REKLAMA