Żywnościowe mody. Czy warto im ulegać?

Na rynku wybór żywności jest ogromny, ale co jakiś czas pojawiają się mody na niektóre zagraniczne produkty, które są reklamowane jako lepsze, smaczniejsze czy bardziej wartościowe.

2018-12-11, 14:20

Żywnościowe mody. Czy warto im ulegać?
Borówka amerykańska. Polska jest w Europie dużym producentem i eksporterem tych owoców.Foto: Pixabay

Posłuchaj

W radiowej Jedynce Irena Strojewska z Instytutu Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej, z którą rozmawiała Aleksandra Tycner, mówiła o pojawiających się co jakiś czas modach na niektóre produkty żywnościowe.
+
Dodaj do playlisty

Jak mówiła w radiowej Jedynce Irena Strojewska z Instytutu Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej, z którą rozmawiała Aleksandra Tycner - produkty te wcale nie są lepsze niż te z "krajowego podwórka", a do tego można je z powodzeniem zastąpić naszymi polskimi.

Konsumentów jednak bardziej zachęcają egzotycznie brzmiące nazwy aniżeli nazwy polskich owoców czy warzyw.

Takim owocem "wykreowanym" i bardzo reklamowanym w Wielkiej Brytanii jest tzw. borówka amerykańska sprowadzana z Chile.

Jak zauważyła Irena Strojewska, to ta sama borówka, która rośnie w Polsce. Niedoceniane są np. takie warzywa - mówiła ekspertka - jak kapusta czy brokuły i generalnie wszystkie tzw. warzywa kolorowe.

REKLAMA

Aleksandra Tycner, ak, NRG

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej