Producenci drobiu i wieprzowiny rozpoczęli kampanię "Polskie Mięso"

"Pewne jest jedno - polskie mięso" pod takim hasłem rozpoczęła się ogólnopolska kampania informacyjna dotycząca wieprzowiny i drobiu. Z Witoldem Choiński, prezesem Związku Polskie Mięso rozmawiała w radiowej Jedynce Aleksandra Tycner. 

2019-01-18, 15:22

Producenci drobiu i wieprzowiny rozpoczęli kampanię "Polskie Mięso"
Zdjęcie ilustracyjne. Foto: Nitr/Shutterstock

Posłuchaj

"Pewne jest jedno - polskie mięso" pod takim hasłem rozpoczęła się ogólnopolska kampania informacyjna dotycząca wieprzowiny i drobiu. Z Witoldem Choiński, prezesem Związku Polskie Mięso rozmawiała w radiowej Jedynce Aleksandra Tycner/Naczelna Redakcja Gospodarcza
+
Dodaj do playlisty

Startuje kampania "Polskie Mięsą", w której drób jest łączony z wieprzowiną. - Co do połączenia kampanii długo się nad tym zastanawialiśmy, ale wzięliśmy pod uwagę pewne fakty a mianowicie, że coraz więcej firm wchodzi w produkcję i sprzedaż mięsa białego - czyli de facto coraz więcej firm opiera się na produkcji obu gatunków mięs - mówił Witold Choiński. 

- Zależy nam na rozwoju produkcji i mięsa wieprzowego i drobiowego Polsce - dodał. 

Polska jest liderem produkcji drobiu w Europie, natomiast z wieprzowiną jest odwrotnie. Roczne spożycie mięsa w Polsce na jednego mieszkańca to około 77 kg, ale nadal wieprzowina jest na pierwszym miejscu. 

Celem kampanii jest pokazanie walorów polskiego mięsa oraz zachęcenie producentów i przetwórców do znakowania sprzedaży produktem polskim. - Konsumenci, oprócz jakości, coraz częściej stawiają na pochodzenie - podkreśli Witold Choiński.

Poza tym - jak podkreślił - związek chce przeciwstawić się krytykom i nieprawdziwym informacjom. - Straszy się konsumenta i wyrządza się olbrzymią szkodę naszym producentom - dodał. 

Naczelna Redakcja Gospodarcza, Aleksandra Tycner, kw 

Polecane

Wróć do strony głównej