Producenci drobiu i wieprzowiny rozpoczęli kampanię "Polskie Mięso"
"Pewne jest jedno - polskie mięso" pod takim hasłem rozpoczęła się ogólnopolska kampania informacyjna dotycząca wieprzowiny i drobiu. Z Witoldem Choiński, prezesem Związku Polskie Mięso rozmawiała w radiowej Jedynce Aleksandra Tycner.
2019-01-18, 15:22
Posłuchaj
Startuje kampania "Polskie Mięsą", w której drób jest łączony z wieprzowiną. - Co do połączenia kampanii długo się nad tym zastanawialiśmy, ale wzięliśmy pod uwagę pewne fakty a mianowicie, że coraz więcej firm wchodzi w produkcję i sprzedaż mięsa białego - czyli de facto coraz więcej firm opiera się na produkcji obu gatunków mięs - mówił Witold Choiński.
- Zależy nam na rozwoju produkcji i mięsa wieprzowego i drobiowego Polsce - dodał.
Polska jest liderem produkcji drobiu w Europie, natomiast z wieprzowiną jest odwrotnie. Roczne spożycie mięsa w Polsce na jednego mieszkańca to około 77 kg, ale nadal wieprzowina jest na pierwszym miejscu.
Celem kampanii jest pokazanie walorów polskiego mięsa oraz zachęcenie producentów i przetwórców do znakowania sprzedaży produktem polskim. - Konsumenci, oprócz jakości, coraz częściej stawiają na pochodzenie - podkreśli Witold Choiński.
Poza tym - jak podkreślił - związek chce przeciwstawić się krytykom i nieprawdziwym informacjom. - Straszy się konsumenta i wyrządza się olbrzymią szkodę naszym producentom - dodał.
Naczelna Redakcja Gospodarcza, Aleksandra Tycner, kw