Od niedzieli bezpośredni przejazd pociągiem z Dęblina do Radomia

Po ponadrocznej przerwie pociągi wracają na odcinek Dęblin – Bąkowiec. Zniesiona zostaje zastępcza komunikacja autobusowa, wprowadzona ze względu na modernizację stacji w Dęblinie.

2019-03-09, 11:46

Od niedzieli bezpośredni przejazd pociągiem z Dęblina do Radomia
Zmodernizowano dwa perony na stacji w Dęblinie, trzeci zostanie oddany do użytku w czerwcu.Foto: plk-sa.pl

Rzecznik PKP Polskich Linii Kolejowych Karol Jakubowski poinformował, że modernizacja stacji kolejowej w Dęblinie to jeden etapów modernizacji trasy z Lublina do Warszawy.

Zmodernizowane perony

W ramach prac do tej pory zmodernizowano dwa perony na stacji w Dęblinie, a trzeci zostanie oddany do użytku w czerwcu.

- Po zakończeniu modernizacji pasażerowie będą mogli korzystać z trzech wygodnych peronów wyposażonych w funkcjonalne wiaty, ławki i tablice z rozkładami jazdy - powiedział Jakubowski. Perony mają być dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych.

W Dęblinie dobiega też końca pierwszy etap przebudowy układu torowego po zachodniej stronie stacji. Zakończyła się budowa torów na wiadukcie kolejowym nad ul. Balonna. Pierwszym torem jeżdżą już składy towarowe, ułożono szyny drugiego toru. Zakończył się montaż sieci trakcyjnej.

Zdaniem rzecznika PKP PLK przebudowany wiadukt umożliwi sprawny i szybki przejazd pociągów. "Korzyści z przebudowy odczują kierowcy. Obiekt został podwyższony i poszerzony, co zapewni płynny, dwustronny ruch, który do tej pory odbywał się naprzemiennie" – zaznaczył Jakubowski. Dodał, że otwarcie drogi pod wiaduktem nastąpi na początku czerwca. Po modernizacji pociągi na odcinku Pilawa – Dęblin – Lublin pojadą z prędkością 160 km/h.

Przeprawa przez Wieprz

Jednym z najbardziej skomplikowanych technicznie zadań na modernizowanej trasie Warszawa – Lublin jest – w ocenie rzecznika – trwająca budowa kolejowej przeprawy nad rzeką Wieprz.

- Gotowe są już obie bliźniacze konstrukcje o długości 170 m i szerokości 22 m, które zostały wsunięte na podpory za pomocą specjalnych siłowników – powiedział przedstawiciel PKP.

Od ubiegłego roku po jednej z nich jeżdżą ciężkie składy towarowe obsługujące m.in. Zakłady Azotowe w Puławach. Drugi obiekt zostanie oddany do użytku wraz z jednym torem na odcinku Dęblin – Lublin na jesieni.

Strzyżyna-Radom, ruch wstrzymany

Również od niedzieli 10 marca w związku z modernizacją jednotorowego odcinka pomiędzy Warką a Radomiem, zostanie wstrzymany ruch pociągów pomiędzy Strzyżyną a Radomiem. Wprowadzona zostanie tam autobusowa komunikacja zastępcza. To ważny etap budowy linii kolejowej Warszawa–Radom.

REKLAMA

PAP, ak, NRG

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej