Państwowi usługodawcy mocni w cyberobsłudze
25 serwisów internetowych usługodawców państwowych i tyle samo z sektora prywatnego sprawdzono pod kątem tego, jak radzą sobie z obsługą klientów w internecie. pod lupę wzięto 5 obszarów administrację, kulturę, oświatę, transport i ochronę zdrowia.
2019-06-15, 13:20
Posłuchaj
Wyniki są zaskakujące, bo wbrew stereotypom sektor publiczny nie tylko nie przegrywa w cyfrowym świecie z sektorem prywatnym, ale wręcz minimalnie go wyprzedza - ocenił w radiowej Jedynce Jacek Kowalczyk z Grant Thornton.
Zdecydowanie najlepiej wypadają państwowe instytucje kultury.
Państwowi usługodawcy pokonali też sektor prywatny w obszarze oświaty. Dobrze zaprojektowany serwis internetowy z punktu widzenia użytkownika to taki, w którym można się szybko i łatwo odnaleźć.
Sama szata graficzna serwisu też powinna być czytelna i miła dla oka.
REKLAMA
Z dobrych ocen dla sektora publicznego cieszy się Karol Manys z Ministerstwa Cyfryzacji. Jest coraz więcej serwisów, gdzie w jednym miejscu można znaleźć linki do stron internetowych wszystkich resortów, a także odnośniki do miejsc, w których można korzystać z usług e-administracji.
W badanym obszarze administracji i transportu oba sektory idą łeb w łeb. Najsłabiej wypadły państwowe szpitale, a na ich stronach można znaleźć najczęściej tylko strukturę organizacyjną danego szpitala i dane kontaktowe. Z drugiej strony mamy portal pacjenta dla osób korzystających z publicznej opieki zdrowotnej.
W te wakacje portal gov.pl będzie wzbogacany o kolejne funkcjonalności.
Sylwia Zadrożna, ak, NRG
REKLAMA
REKLAMA