PGNiG wprowadza nowy system obsługi odbiorców gazu

Lepsza jakość obsługi klientów indywidualnych i małych firm, a także krótszy czas ich obsługi – takie korzyści ma przynieść Centralny System Bilingowy, który PGNiG Obrót Detaliczny zamówiło od Asseco Poland.

2019-07-24, 16:40

PGNiG wprowadza nowy system obsługi odbiorców gazu
Decyzja o zamrożeniu cen gazu sprawia, że gospodarstwa domowe i instytucje wrażliwe zapłacą dużo niższe rachunki.Foto: shutterstock, garmoncheg

Posłuchaj

Lepsza jakość obsługi klientów indywidualnych i małych firm, a także krótszy czas ich obsługi – takie korzyści ma przynieść Centralny System Bilingowy, który PGNiG Obrót Detaliczny zamówiło od Asseco Poland. /Aleksandra Tycner, Naczelna Redakcja Gospodarcza Polskiego Radia/.
+
Dodaj do playlisty

−Asseco Poland wygrało przetarg zorganizowany przez PGNiG Obrót Detaliczny na zbudowanie systemu do obsługi i rozliczeń klientów – wyjaśnia  Paweł Piwowar, wiceprezes zarządu Asseco Poland.

Jak dopowiada, obecnie klienci dostawy gazu obsługiwani są przez kilkadziesiąt takich systemów, teraz zastąpi je jeden system.

− Nowy system to w zasadzie będzie serce firmy – mówi Henryk Mucha, prezes  PGNiG Obrót Detaliczny. Podkreśla, że to ciąg dalszy cyfrowej rewolucji w firmie.

− Już w pierwszym roku uruchomiliśmy aplikacje mobilną z której korzysta już 300 tys. osób, 1 czerwca uruchomiliśmy usługę, dzięki której można podpisać umowę gazową bez wychodzenia z domu – mówi gość Polskiego Radia.

REKLAMA

Główna korzyść to stabilna cena gazu – dodaje Henryk Mucha.

Budowa nowego systemu potrwa kilka miesięcy, ale migracja danych potrwa dłużej, bo dwa i pół roku - mówi Paweł Piwowar.

Wartość całej umowy na wykonanie systemu dla PGNiG wynosi 46,5 miliona zł.

Centralny System Bilingowy to najważniejszy projekt informatyczny PGNiG realizowany w latach 2017 – 2020. Całość będzie uruchomiona najpóźniej w połowie 2022 roku.

REKLAMA

Aleksandra Tycner, jk

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej