PGNiG wprowadza nowy system obsługi odbiorców gazu
Lepsza jakość obsługi klientów indywidualnych i małych firm, a także krótszy czas ich obsługi – takie korzyści ma przynieść Centralny System Bilingowy, który PGNiG Obrót Detaliczny zamówiło od Asseco Poland.
2019-07-24, 16:40
Posłuchaj
−Asseco Poland wygrało przetarg zorganizowany przez PGNiG Obrót Detaliczny na zbudowanie systemu do obsługi i rozliczeń klientów – wyjaśnia Paweł Piwowar, wiceprezes zarządu Asseco Poland.
Jak dopowiada, obecnie klienci dostawy gazu obsługiwani są przez kilkadziesiąt takich systemów, teraz zastąpi je jeden system.
− Nowy system to w zasadzie będzie serce firmy – mówi Henryk Mucha, prezes PGNiG Obrót Detaliczny. Podkreśla, że to ciąg dalszy cyfrowej rewolucji w firmie.
− Już w pierwszym roku uruchomiliśmy aplikacje mobilną z której korzysta już 300 tys. osób, 1 czerwca uruchomiliśmy usługę, dzięki której można podpisać umowę gazową bez wychodzenia z domu – mówi gość Polskiego Radia.
REKLAMA
Główna korzyść to stabilna cena gazu – dodaje Henryk Mucha.
Budowa nowego systemu potrwa kilka miesięcy, ale migracja danych potrwa dłużej, bo dwa i pół roku - mówi Paweł Piwowar.
Wartość całej umowy na wykonanie systemu dla PGNiG wynosi 46,5 miliona zł.
Centralny System Bilingowy to najważniejszy projekt informatyczny PGNiG realizowany w latach 2017 – 2020. Całość będzie uruchomiona najpóźniej w połowie 2022 roku.
REKLAMA
Aleksandra Tycner, jk
REKLAMA