Rośnie liczba transakcji polskim Blikiem: niemal 90 mln transakcji w pierwszym półroczu 2019 r.
W pierwszym półroczu 2019 r. wykonano blisko 90 mln transakcji Blikiem, to prawie tyle ile w całym 2018 roku - poinformował w czwartek Polski Standard Płatności (PSP) operator sytemu płatności Blik. W drugim kwartale br. średnio dziennie wykonywano 545 tys. takich transakcji.
2019-08-08, 15:30
Blik to polski system płatności mobilnych, uruchomiony w lutym 2015 r. Został zbudowany w oparciu o partnerstwo sześciu największych polskich banków - Alior Bank, Bank Millennium, Santander Bank Polska, ING Bank Śląski, mBank, PKO Bank Polski. Obecnie obsługiwany jest przez firmę PSP. Z Blika mogą korzystać również klienci Getin Banku, BNP Paribas, Credit Agricole, Inteligo, T-Mobile Usługi Finansowe oraz Banku Pekao S.A, a banków spółdzielczych zrzeszonych w Spółdzielczej Grupie Bankowej
W 2018 roku za pomocą Blika wykonano 91 mln transakcji.
Blik najczęściej wykorzystywany w płatnościach internetowych – to 70 proc. transakcji
Jak poinformowano w drugim kwartale 2019 r. użytkownicy Blika zrealizowali prawie 50 mln transakcji. "Blik zamknął drugi kwartał 2019 roku wzrostami i rekordami transakcji we wszystkich kanałach. Blisko 35 mln transakcji zrealizowanych przy zakupach internetowych, to ponad 70 proc. wszystkich transakcji. Drugim najchętniej wybieranym sposobem na korzystanie z Blika są wypłaty z bankomatów – było ich w tym czasie 6 mln (12 proc. wszystkich transakcji Blikiem). Płatności w tradycyjnych terminalach było aż 5 mln (niemal dwukrotnie więcej niż w pierwszym kwartale), użytkownicy wykonali także 3,6 mln przelewów na numer telefonu Blik" - wyjaśniono.
Cytowany w komunikacie prezes Polskiego Standardu Płatności Dariusz Mazurkiewicz dodał, że w internecie Blik jest też regularnie wybierany przez użytkowników częściej niż karty płatnicze. "Ten trend się utrzymuje, co potwierdzają dane NBP" – zaznaczył.
Spółka dodała, że kwartał do kwartału, liczba płatności Blikiem w internecie wzrosła o 16 proc. Rok do roku wzrost wyniósł 168 proc.
Drugim najpopularniejszym kanałem dla Blika pozostają wypłaty i wpłaty z bankomatów. Ich wzrost to 28 proc. w stosunku do pierwszego kwartału i 73 proc. rok do roku. Firma dodała, że wzrosła także liczba płatności w tradycyjnych terminalach płatniczych (wzrost o 79 proc. w pierwszych trzech miesiącach br.; o 363 proc. więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego). Więcej było również przelewów na numer telefonu - o 38 proc. więcej kwartał do kwartału i o 265 proc. więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku.
Zgodnie z przedstawionymi danymi, w drugim kwartale Polacy wykonywali średnio 545 tys. transakcji Blikiem dziennie. W najlepszym dniu kwartału odnotowano 759 tys. transakcji. Średnia kwota transakcji Blikiem w tym okresie wyniosła 131 zł.
PAP, jk
REKLAMA