Pułapki zakupowego szaleństwa. Jak nie dać się oszukać?
Co zrobić jeśli czujemy się oszukani podczas zakupowego szału? - Wszystko zależy co, gdzie i w jaki sposób kupiliśmy - wskazywała Aleksandra Kapnik z UOKiK, która opowiedziała w Polskim Radiu 24 na co uważać w czasie przedświątecznych zakupów.
2019-11-30, 18:00
Posłuchaj
Powiązany Artykuł
"Nie potrzebuję paragonu", czyli nieznajomość praw konsumenta
Jak reagować jeśli zostaliśmy oszukani w czasie Black Friday? Na co uważać w czasie świątecznych zakupów? - Fundamentalną sprawą jest co w towarze nam się nie podoba. Czy okazało się, że nie jest nam potrzebny, ale promocja nas skusiła? A może towar się zepsuł - mówiła Aleksandra Kapnik.
Powiązany Artykuł
Black Friday - luksus zakupów i raj dla oszustów
Kiedy możemy zwrócić towar?
Gość PR24 wskazywała różnice między zakupami w sklepie stacjonarnym a zakupami online. - Jeżeli zakupów dokonaliśmy w sklepie stacjonarnym, prawo zwrotu dają nam tak na prawdę sprzedawcy i jest to ich dobra wola. Prawo nie gwarantuje jednoznacznie możliwości zwrotu zakupów - mówiła.
- Natomiast jeżeli kupiliśmy coś przez internet, zawsze mamy 14 dni roboczych, aby zwrócić towar bez podania przyczyny - wyjaśniła.
- Wczoraj odwiedziłem z okazji "black friday" jeden z moich ulubionych sklepów, który dotychczas umożliwiał zwrot towaru w terminie 30 dni. Podczas promocji skrócił ten czas do 15 dni, a środki były zwracane wyłącznie w formie karty podarunkowej, do wykorzystania w tym sklepie - opowiadała Aleksandra Kapnik.
REKLAMA
Zapraszamy do wysłuchania rozmowy.
Polskie Radio 24 / kstar
* * *
Audycja: "Temat Dnia/Gość PR24"
Gość: Aleksandra Kapnik (Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów)
Data emisji: 30.11.2019 / 17:35
REKLAMA
REKLAMA