Inwestycja w dostępność zawsze się opłaca. Przypomina o tym PARP
- Najważniejsze jest to, by przedsiębiorcy zrozumieli, że niepełnosprawni, ale też inne osoby mające problemy z poruszaniem się lub percepcją, nie są jedynie grupą osób z pewnymi problemami, ale też konsumentami i potencjalnymi adresatami usług i produktów - mówił w radiowej Jedynce Szymon Kurek z Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
2019-11-18, 20:00
Posłuchaj
W ramach rządowego programu Dostępność Plus PARP organizuje konkurs "Dostępność - szansa na rozwój". Ma on zachęcać firmy do inwestowania w technologie, które pomogą osobom ze specjalnymi potrzebami korzystanie z produktów i usług na zasadzie równości z innymi.
Wszyscy jesteśmy równi
Szymon Kurek, ekspert z Departamentu Rozwoju Kadr w Przedsiębiorstwach w PARP powiedział, że problemy z mobilnością lub percepcją mogą dotyczyć nawet 30 procent naszego społeczeństwa. Chodzi tu o niepełnosprawnych, ale też np. o kobiety w ciąży, dzieci, osoby z ręką w gipsie itd. Szymon Kurek podkreślił, że konkurs ma zachęcać przedsiębiorców do tego, by pamiętali o potrzebach takich osób przy tworzeniu własnej oferty, zwłaszcza że może to się przyczynić do rozwoju ich firm.
- Ważne, by przedsiębiorcy wiedzieli, że dzięki prostym działaniom mogą znacznie zwiększyć docelową grupę swoich klientów - podkreślił gość Jedynki.
I nie chodzi tu o tworzenie produktów lub usług, skierowanych specjalnie do osób z różnego rodzaju problemami, ale przede wszystkim o dostosowanie już istniejącej oferty do potrzeb takich osób.
REKLAMA
Eksperci pomogą "otworzyć oczy" przedsiębiorcom
Szymon Kurek zaznaczył, że dla firm to już ostatni dzwonek na inwestycje w obszarze szeroko pojętej dostępności. Zwrócił uwagę, że w najbliższych latach niektóre rozwiązania będą już wymagane przez prawo, więc udział w konkursie i skorzystanie ze wsparcia ze środków unijnych daje szansę na bycie o krok przed konkurencją.
Gość Jedynki wyjaśniał, że w ramach konkursu "Dostępność - szansa na rozwój" eksperci PARP będą świadczyć wsparcie szkoleniowe i doradcze. W razie potrzeby firmy otrzymają też pomoc we wdrażaniu pomysłu, który "urodził się" podczas szkolenia. Udział ma być bezpłatny.
Konkurs ma ruszyć w pierwszym kwartale 2020 roku. Więcej informacji można znaleźć na stronie internetowej PARP - www.parp.gov.pl.
REKLAMA
Gospodarzem audycji był Błażej Prośniewski.
PolskieRadio24.pl, Błażej Prośniewski, Jedynka, md
REKLAMA