Mniej wyjść do restauracji, praca z domu. Koronawirus zmienia styl życia Włochów
Koronawirus zmienia styl życia Włochów, rzadziej jadają w restauracjach, za to oglądają więcej telewizji w domu. Tak wynika z sondażu przeprowadzonego w dniach eskalacji kryzysu, zwłaszcza na północy kraju.
2020-03-01, 08:57
Jak wskazują rezultaty sondażu agencji badawczej Nielsen, 49 procent Włochów deklaruje, że unika, gdy jest to tylko możliwe, zatłoczonych miejsc publicznych. Prawie jedna trzecia (30 procent) nie wsiada do środków komunikacji miejskiej. 8 procent mieszkańców kraju postanowiło skorzystać z możliwości pracy w domu, jaką oferują pracodawcy w zagrożonych wirusem regionach.
Powiązany Artykuł
Nowe dane dot. koronawirusa we Włoszech. Wzrosła liczba ofiar śmiertelnych
17 procent Włochów przyznało, że niepokoi się wzrostem zakażeń i możliwością wybuchu epidemii.
Oczekiwania końca kryzysu
Blisko połowa pytanych (46 procent) wyraziło przekonanie, że kryzys związany z koronawirusem zakończy się za miesiąc. 53 procent twierdzi zaś, że w skali globalnej potrzeba na to dwóch miesięcy.
Ponad jedna trzecia Włochów ograniczyła jedzenie poza domem i wyjścia na drinka. Górę biorą domowe zajęcia, przede wszystkim więcej oglądania telewizji i filmów na platformach internetowych.
REKLAMA
>>> [CZYTAJ TAKŻE] Koronawirus paraliżuje Włochy. Zamknięte szkoły, lekcje w domach
Wyraźnej zmianie uległy też zachowania , jeśli chodzi o higienę. Prawie 80 procent ankietowanych częściej myje ręce , także płynami dezynfekującymi.
Większe zaniepokojenie na południu
Powiązany Artykuł
Koronawirus we Włoszech. Ekspert: koszta dla włoskiego eksportu mogą gwałtownie wzrosnąć
- Ostrożni, tak, ale nie przestraszeni. Więcej prewencji i zdobywania informacji - tak wyniki sondażu podsumował Stefano Cini z agencji badawczej.
Odnotowano, że bardziej zaniepokojeni są mieszkańcy południa, gdzie przypadków zakażeń jest znacznie mniej.
REKLAMA
>>> [CZYTAJ TAKŻE] Koronawirus w Europie. Jest pierwszy przypadek w Irlandii
Niemal wszyscy Włosi (94 procent) szukają informacji na temat wirusa co najmniej raz dziennie; dwie trzecie robi to wielokrotnie. Wybierają przede wszystkim strony instytucji ochrony zdrowia i największych mediów- gazet i telewizji.
REKLAMA