Nowe lotnisko Berlin-Brandenburg oddane do użytku. Z dziewięcioletnim poślizgiem
Dwa samoloty - jeden należący do grupy Lufthansa, a drugi do linii Easyjet - wylądowały w sobotę na międzynarodowym lotnisku Berlin-Brandenburg, inaugurując działalność nowego portu lotniczego w Niemczech. Jego otwarcie poprzedziły wieloletnie skandale, skutkujące 9-letnim opóźnieniem inwestycji i wzrostem kosztów budowy z ok. 2,7 mld euro do prawie 6 mld euro.
2020-11-01, 00:12
Maszyna należąca do oferującego tanie loty przewoźnika Easyjet przybyła do portu Berlin-Brandenburg im. Willy’ego Brandta (BER) z pobliskiego lotniska Tegel.
Posłuchaj
Natomiast samolot flagowego niemieckiego przewoźnika – grupy Lufthansa, przyleciał do Schoenefeld na obrzeżach Berlina, gdzie zlokalizowane jest lotnisko im. Willy'ego Brandta, z Monachium.
Nowe niemieckie lotnisko symbolem błędów, przekładania terminów, podejrzeń o korupcję
Lotnisko, które miało być symbolem zjednoczenia Niemiec, stało się symbolem czarnej serii katastrof budowlanych, błędów konstrukcyjnych, a nawet malwersacji i podejrzeń o korupcję.
REKLAMA
Na dodatek otwarcie wypadło w momencie, gdy Niemcy są zagrożone drugą falą epidemii koronawirusa – pisze w komentarzu francuska agencja AFP.
Powiązany Artykuł
Berliński port lotniczy BER: czy ciąży nad nim klątwa NRD? Kolejne otwarcie odłożone
Lotnisko oddane do użytku 14 lat od wmurowania kamienia węgielnego
Do inauguracji lotniska doszło po 14 latach od ceremonii wmurowania kamienia węgielnego - przypominają niemieckie media.
Ministerstwo transportu w rządzie kraju związkowego Brandenburgia i spółka portowa Joint Upper Aviation Authority Berlin-Brandenburg, które zatwierdziły na początku października rozpoczęcie działalności i wydały odpowiedni certyfikat, zastrzegły już wtedy, że “z okazji uruchomienia nowego lotniska nie przewidują żadnych większych uroczystości”.
Lotnisko ma obsługiwać w pierwszej fazie 27 mln pasażerów rocznie
Port lotniczy Berlin-Brandenburg im. Willy’ego Brandta w Schoenefeld w Brandenburgii ma obsługiwać w początkowej fazie do 27 mln pasażerów rocznie.
REKLAMA
Koszt jego budowy, obliczany początkowo na 2 miliardy euro, okazał się ponad trzy razy wyższy.
Lotnisko Berlin-Brandenburg zastąpiło dwa dotychczasowe stołeczne porty lotnicze, Tegel i Schoenefeld.
IAR, PAP, jk
REKLAMA