Stopa bezrobocia bez zmian. Znamy najnowsze dane GUS
Stopa bezrobocia w październiku 2020 r. wyniosła 6,1 proc., czyli że nie zmieniła się od września - podał Główny Urząd Statystyczny. Liczba bezrobotnych zarejestrowanych w urzędach pracy wynosiła w październiku 1.018,4 tys. wobec 1.023,7 tys. osób we wrześniu. Oznacza to spadek o 5 tysięcy osób poszukujących pracy, licząc miesiąc do miesiąca.
2020-11-25, 11:11
Wcześniej Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej informowało, że według szacunków resortu stopa bezrobocia w październiku wyniosła 6,1 proc.
Stopa bezrobocia liczona wg Badania Aktywności Ekonomicznej Ludności (BAEL) wyniosła w Polsce w III kwartale 2020 r. 3,4 proc. wobec 3,1 proc. w II kwartale - podał GUS.
Współczynnik aktywności zawodowej wyniósł w III kw. 2020 roku 56,9 proc. wobec 55,5 proc. kwartał wcześniej, natomiast wskaźnik zatrudnienia wyniósł 55,0 proc. wobec 53,8 proc. w II kw. 2020.
Więcej nowych zamówień
REKLAMA
Nowe zamówienia w przemyśle w październiku 2020 r. wzrosły rdr o 3,7 proc., po wzroście o 3,7 proc. rdr we wrześniu - podał Główny Urząd Statystyczny. W ujęciu miesięcznym zamówienia w październiku spadły o 2,9 proc., po wzroście o 26,1 proc. miesiąc wcześniej.
Wskaźnik nowych zamówień w przemyśle pokazuje rozwój popytu na wyroby i usługi. Służy on do oceny przyszłej produkcji.
Wzrost sprzedaży hurtowej.
Sprzedaż hurtowa przedsiębiorstw handlowych w październiku 2020 r. wzrosła o 0,7 proc. rdr, a mdm wzrosła o 0,2 proc. - podał Główny Urząd Statystyczny.
Sprzedaż hurtowa przedsiębiorstw hurtowych w październiku spadła o 0,4 proc. rdr, a mdm spadła o 1,2 proc.
Powiązany Artykuł
Nowe dane GUS: w III kwartale spadają przychody przedsiębiorstw, choć wzrosła liczba oddanych mieszkań
Konsumenci spodziewają się spadku inflacji
Najnowsze, listopadowe badania Głównego Urzędu Statystycznego wskazują na przesunięcie oczekiwań konsumentów w kierunku nieco niższej inflacji w Polsce niż miało to miejsce jeszcze we wrześniu 2020 roku.
Ocena zmian cen konsumpcyjnych w ciągu najbliższych 12 miesięcy przedstawia odczucia konsumentów w zakresie przewidywanego tempa zmian cen towarów i usług konsumpcyjnych w okresie najbliższych miesięcy. Wskaźnik ten przyjmuje wartości od -100 do +100.
REKLAMA
Wartość dodatnia oznacza przewagę liczebną konsumentów przewidujących wzrost cen konsumenckich (towarów i usług konsumpcyjnych) nad konsumentami przewidującymi ich spadek, natomiast wartość ujemna oznacza przewagę liczebną konsumentów przewidujących spadek cen konsumpcyjnych nad konsumentami przewidującymi ich wzrost.
PR24/IAR/PAP/sw
REKLAMA