PLL LOT ogranicza rejsy międzynarodowe i krajowe z powodu koronawirusa. Zobacz, co się zmieni
Polskie Linie Lotnicze LOT poinformowały o ograniczeniu liczby rejsów na wybranych trasach krajowych i europejskich. Przyczyną są obostrzenia związane z pandemią COVID-19 oraz restrykcje nakładane na pasażerów, co powoduje mniejsze zainteresowanie lataniem.
2021-01-19, 14:45
Do 31 stycznia wszystkie osoby przylatujące do Polski z zagranicy muszą przejść obowiązkową kwarantannę.
Posłuchaj
Ponadto, ze wszystkich krajów, do których połączenia wykonuje LOT, tylko sześć nie wymaga od przylatujących Polaków okazania negatywnych wyników testu lub przejścia kwarantanny.
Połączenia redukują też największe linie lotnicze. Zapowiadają, że w lutym utrzymają 30 proc. połączeń
W związku z trudną sytuacją w branży i bieżącymi prognozami największe linie lotnicze w Europie, między innymi Lufthansa Ryanair czy British Airways, w lutym planują duże redukcje siatki połączeń.
REKLAMA
Według szacunków samych linii, w rozkładzie lotów może pozostać jedynie 20 procent połączeń w porównaniu z analogicznym okresem 2019 roku.
PLL LOT zawiesza połączenia zagraniczne jak i krajowe
PLL LOT zapowiada, że w lutym również dostosowuje skalę działalności do podobnego poziomu.
Powiązany Artykuł
Koronawirus uderzył w pasażerski ruch lotniczy: w 2020 r. o 60 procent mniej pasażerów
Polski przewoźnik podjął decyzję o tymczasowym zawieszeniu połączeń do Düsseldorfu, Luksemburga, Mediolanu i Wiednia na okres pięciu tygodni - w okresie od 25 stycznia do 28 lutego, a także połączeń krajowych do Katowic i Poznania - od 1 lutego na okres 4 tygodni.
W styczniu i lutym dalsze ograniczenia częstotliwości połączeń obejmą trasy z Warszawy do Wilna - z 11 do 7 częstotliwości tygodniowo, Zurichu - z 8 do 5 rejsów tygodniowo, Sztokholmu - z 7 do 6 rejsów tygodniowo, Paryża, Amsterdamu i Kopenhagi - z 7 do 5 rejsów tygodniowo, Genewy i Bukaresztu - z 6 do 5 rejsów w tygodniu, Sofii - z 5 do 4 rejsów w tygodniu.
REKLAMA
Rejsy do Londynu będą wykonywane 3 razy w tygodniu, w zależności od sytuacji epidemicznej.
W przypadku odwołanego lotu oferowany jest inny termin, można wnioskować o zwrot pieniędzy
Spółka zapewnia, że o wszystkich powyższych zmianach pasażerowie są informowani na bieżąco. Pasażerom odwołanych rejsów oferuje się między innymi wybór nowej daty lotu, zamianę wartości biletu na voucher, a także zgłoszenie wniosku o zwrot.
IAR, PAP, jk
REKLAMA