"Alternatywa dla zwaśnionych plemion". Politolog o Polsce 2050 Szymona Hołowni
- Od fiaska PO-PiS-u ugruntowują się przeciwstawne orientacje sympatyków PiS i PO. Nowe podmioty są próbą wyjścia z duopolu. Próbowali już tego Janusz Palikot, Ryszard Petru i Paweł Kukiz. Szymon Hołownia różni się jednak od poprzedników, bo jest aktywny każdego dnia i do komunikacji z wyborcami wykorzystuje media społecznościowe - mówiła na antenie Polskiego Radia 24 politolog prof. Ewa Marciniak.
2021-02-01, 12:17
Posłuchaj
Gość Polskiego Radia 24 podkreśliła, że Szymon Hołownia znajduje się na takim etapie, że musi "uwodzić i czarować". - To jednak nie wystarczy. Potrzebny jest do tego racjonalny i rzeczowy program. Elementem czaru Hołowni jest względna nowość. Start w wyborach prezydenckich pokazał jego sposób myślenia, ale wciąż mamy do czynienia z efektem nowości. Z perspektywy pozaparlamentarnej stosunkowo łatwo jest proponować rozwiązania, które wydają się racjonalne i możliwe do wprowadzenia. Nie sądzę, że Hołownia analizuje ich konsekwencje. Jest w tym trochę wyobrażenia o tym, jak mogłaby wyglądać polityka - powiedziała prof. Ewa Marciniak.
Powiązany Artykuł

Joanna Mucha: Platforma Obywatelska straciła moc wygrywania wyborów
Jej zdaniem Polska 2050 wydaje się alternatywą dla "politycznych, zwaśnionych plemion". - Od fiaska PO-PiS ugruntowują się orientacje sympatyków PiS i PO. Nowe podmioty są próbą wyjścia z duopolu. Próbował już tego Janusz Palikot, Ryszard Petru i Paweł Kukiz. Szymon Hołownia różni się jednak od poprzedników, bo jest aktywny każdego dnia i do komunikacji z wyborcami wykorzystuje media społecznościowe. Tymczasem media społecznościowe, zwłaszcza dla młodszych wyborców, są niemal jedynym źródłem informacji. Chodzi o nowoczesną i permanentną komunikację, o włączanie do dyskursu publicznego różnych kwestii - powiedziała politolog.
- "Należy się spodziewać kolejnych odejść". Zdrojewski o coraz trudniejszej sytuacji w PO
- "Mamy do czynienia z dekompozycją PO". Dworczyk o przejściu Muchy do Polski 2050
Dodała, że z marketingiem politycznym trzeba być za pan brat. - Szymon Hołownia jako publicysta społeczny i człowiek mediów doskonale zdaje sobie z tego sprawę. Bez narzędzi marketingowych nie da się dziś niczego stworzyć. Marketing stał się częścią życia publicznego - podsumowała prof. Marciniak.
REKLAMA
Posłuchaj
Lokalni liderzy ruchu Szymona Hołowni ze Śląska opublikowali ostatnio w internecie nagranie, w którym poinformowali, że odchodzą z ruchu. Zarzucają zarządowi Polski 2050 m.in., że bagatelizuje on problemy wolontariuszy, że niemożliwe do uzyskania jest wsparcie. Mówią także o tym, jak zawiedli się na słowach Szymona Hołowni, który przekonywał, że to właśnie z nim możliwa będzie "budowa lepszej Polski".
Więcej w nagraniu.
***
Tytuł audycji: "Temat dnia/Gość PR24"
Prowadzący: Ryszard Gromadzki
Gość: prof. Ewa Marciniak
Data emisji: 1.02.2021
Godzina emisji: 11.09
REKLAMA
REKLAMA