Amazon i Twitter na dużym plusie. Pandemia podbija zyski internetowych gigantów
Sytuacja finansowa internetowych gigantów - Amazona oraz Twittera udowadnia kolejny raz znaną tezę, że gdy jedni tracą na nieszczęściu, inni mogą na nim doskonale zarobić. Gdy świat rzeczywisty - ten przemysłowy, handlowy czy usługowy stanął w miejscu i walczy o przetrwanie z powodu pandemii koronawirusa, internetowe koncerny mnożą zyski.
2021-05-03, 09:40
Amazon potroił swój kwartalny zysk do 6,707 mld dolarów, a Twitter powraca do nich po przywróceniu reklamy „online”.
Amazon pełnymi garściami wykorzystuje przewagi internetu podczas pandemii
Gigant e-commerce Amazon podczas pandemii COVID-19, między styczniem a marcem tego roku, odnotował zyski w wysokości 8,107 mld dolarów (6,707 mld euro), to ponad trzykrotnie więcej niż te osiągnięte w tym samym okresie 2020 roku, podaje dziennik El Pais.
Jak pisze dziennik, sprzedaż netto Amazona w pierwszym kwartale tego roku wyniosła 108,518 mld dolarów (89,764 mld euro), czyli o 43,8% więcej niż w okresie od stycznia do marca 2020 roku, w tym wzrost sprzedaży produktów jego o 37,4%, do 57, 491 mld dolarów (4, 555 mld euro).
REKLAMA
W tym czasie działalność usługowa osiągnęła obroty w wysokości 51,027 mld dolarów (42, 209 mld euro), czyli o 51,8% więcej.
Powiązany Artykuł
Poczta Polska stawia na usługi kurierskie i rozszerza współpracę z Amazonem
Firma kierowana przez Jeffa Bezosa, podobnie jak reszta amerykańskich gigantów technologicznych, wykorzystała pandemię dzięki wzrostowi handlu internetowego wynikającemu z ograniczeń mobilności, a także zamknięciu lub ograniczeniu godzin otwarcia w fizycznych sklepach.
Firma z Seattle zwiększyła sprzedaż zarówno na swoim głównym rynku, w Ameryce Północnej, o 40%, do 64 366 milionów euro, jak i na pozostałej części świata, gdzie przychody wzrosły o 60% do 30 649 milionów euro.
REKLAMA
Powiązany Artykuł
Amazon największym amerykańskim pracodawcą w Polsce. Zatrudnia kilkanaście tysięcy osób
Chmura, najbardziej dochodowym biznesem Amazona
Amazon zwiększa obroty i dochody nie tylko swoich sklepów. Również jej platforma chmurowa - Amazon Web Services (AWS), lider w branży, zwiększyła przychody o 32%, do 13 503 mln.
Chmura Amazona to przykład świetnego i przyszłościowego, najbardziej dochodowego biznesu, posiadającego niekwestionowaną pozycję lidera na rynku, znacznie przewyższającą jej największych naśladowców Azure z Microsoft i Google Cloud.
Amazon spodziewa się, że przychody w II kwartale tego roku wyniosą od 110 do 116 miliardów dolarów, co oznacza wzrost o 24% do 30% w porównaniu z drugim kwartałem 2020 roku.
REKLAMA
Firma ma również nadzieję na osiągnięcie zysku operacyjnego w wysokości od 4,5 do 8 mld dol., w porównaniu do 5,8 mld dol. odnotowanych w okresie od kwietnia do czerwca ubiegłego roku.
Przypomnijmy - na początku tego roku Jeff Bezos, założyciel firmy i najbogatszy człowiek świata według Forbesa, ogłosił, że latem ustąpi ze stanowiska szefa firmy i zostanie zastąpiony przez Andy Jassy, dyrektora, który kierował AWS przez kilka ostatnich lat.
Tak samo Twitter rośnie w siłę – rosną zyski i liczba aktywnych kont
Ze swojej strony Twitter ogłosił zyski netto w okresie od stycznia do marca w wysokości 68 milionów dolarów, co oznacza, że firma blue bird wraca na ścieżkę zysków w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku, kiedy straciła 8,4 miliona w wyniku wybuchu pandemii.
W ciągu ostatnich trzech miesięcy firma z San Francisco osiągnęła obroty w wysokości 1036 mln dolarów, o 28% więcej niż 807 mln na początku 2020 roku, kiedy to reklama internetowa - główne źródło dochodu – stanęła w miejscu, gdy ogłoszono pandemię.
REKLAMA
El Pais przypomina, że większość obrotów Twittera (88%) to reklama internetowa, której uzupełnieniem jest sprzedaż danych do badań rynkowych i wprowadzanie nowych produktów (12%).
Sieć społecznościowa ma obecnie 199 milionów „aktywnych użytkowników dziennie, na których można zarabiać”.
Jest to wskaźnik używany przez firmę do określania kont, które odpowiadają fizycznemu użytkownikowi i do których firmy mogą w związku z tym kierować swoje reklamy (nie obejmuje na przykład tych zarządzanych przez roboty).
Liczba ta oznacza wzrost rok do roku o 17% w stosunku do roku covid-19, w którym czas spędzany przez ludzi na przeglądaniu Internetu wzrósł w zawrotnym tempie i w którym praktycznie wszystkie sieci społecznościowe odnotowały wzrost liczby użytkowników .
REKLAMA
El Pais, jk
REKLAMA