Aplikacja - wielki wygrany w czasach koronawirusa
Przykład sytuacji na rynku aplikacji na smarfony potwierdza starą zasadę, że gdy jedni tracą w wyniku nieszczęścia, inni na tym wygrywają. Jak podaje stowarzyszenie cyfrowe Bitkom, sprzedaż aplikacji na telefony komórkowe prawie się podwoiła w ciągu dwóch lat.
2021-10-03, 10:22
Według dziennika "Handelsblatt" oznacza to, że branża rozwija się w rekordowym tempie.
Niezależnie od tego, czy chodzi o gry, programy edukacyjne czy aplikacje biurowe - użytkownicy smartfonów w Niemczech wydają w tym roku więcej pieniędzy na aplikacje do telefonów komórkowych niż kiedykolwiek wcześniej - informuje dziennik.
Rynek aplikacji - prawie podwojenie obrotów
Cyfrowe stowarzyszenie Bitkom zakłada, że obroty na rynku aplikacji sięgnęły 2,9 miliarda euro właśnie dzięki programom na smartfony.
Powiązany Artykuł
![rolnik1200.jpg](http://static.prsa.pl/images/484bd9bf-7a72-475c-a5fc-ec84b2353518.jpg)
ARiMR wprowadza nową aplikację dla rolników. Ma usprawnić komunikację z Agencją
Stowarzyszenie ogłosiło w sobotę w Berlinie, że sprzedaż prawie się podwoiła w ciągu dwóch lat. W ubiegłym roku w tym kraju wydano na nie 2,3 mld euro, a w 2019 ok. 1,6 mld euro.
REKLAMA
Aplikacja wciska się wszędzie - zastępuje już aparat cyfrowy, konsolę, półkę na książki
- Zakres wykorzystania aplikacji jest coraz większy – zastępują one aparat cyfrowy, półkę na książki, konsolę do gier – powiedział kierownik działu Bitkom ds. technologii konsumenckich, Sebastian Klöß.
Zwłaszcza podczas kryzysu związanego z koronawirusem ludzie spędzali więcej czasu ze swoimi smartfonami. Wypróbowali nowe aplikacje, a także wydali więcej pieniędzy – na przykład na płatne kursy online, na gry lub aby uczyć się nowych języków.
Według Bitkom większość sprzedaży (74 proc.) pochodzi z tzw. zakupów w aplikacji.
Aplikacja niby bezpłatna, ale…
Pobranie na telefon komórkowy jest w przypadku dużej części programów bezpłatne, ale niektóre funkcje kosztują. 16 proc. sprzedaży pochodzi z umieszczonych w aplikacjach reklam.
REKLAMA
W trakcie kryzysu koronawirusa odsetek sprzedaży z płatnych aplikacji ponownie znacznie wzrósł – z trzech procent w 2019 roku do obecnie dziesięciu procent.
Według Bitkomu w tym roku w Niemczech zostanie pobranych łącznie 3,3 miliarda aplikacji - oznacza to wzrost o 17 procent w porównaniu z rokiem poprzednim.
PR24, Handelsblatt, jk
REKLAMA