"Jest jednym z najszybciej rozwijających się w Europie". Premier o polskim e-handlu

Premier Mateusz Morawiecki w liście do uczestników odbywającego się w Warszawie Kongresu Nowoczesnej Dystrybucji podkreślił, że możemy być dumni z tempa rozwoju polskiego rynku e-commerce, które należy do najszybszych na naszym kontynencie. Szef rządu zwrócił uwagę na duży wpływ pandemii na rozwój handlu online.

2021-11-24, 10:45

"Jest jednym z najszybciej rozwijających się w Europie". Premier o polskim e-handlu
W 2021 r. udział e-handlu w sprzedaży detalicznej wyniósł 9 procent.Foto: Shutterstock

W liście do uczestników kongresu premier podkreślił, że pandemia wymusiła zmiany w wielu obszarach działalności. Wskazał, że część zmian była efektem pandemicznych restrykcji, ale pojawiły się też rozwiązania, które przekonały do siebie konsumentów.

- Klienci, którzy weszli w świat zakupów online, pozostali w nim. Pandemia sprawiła, że coraz więcej firm musiała zmienić podejście do handlu, postawić na e-commerce. (...) Dziś możemy być dumni z faktu, że polski rynek e-commerce należy do najszybciej rozwijających się na naszym kontynencie - stwierdził szef rządu.

Czytaj także:

Zauważył, że wszystkie nowoczesne rozwiązania w branży handlowej przekładają się na wyższy poziom technologiczny polskiej gospodarki i pobudzają do rozwoju inne sektory.

REKLAMA

Pandemia zachęciła nas do zakupów online

Mateusz Morawiecki zwrócił uwagę, że pandemia przyczyniła się też do cyfrowego włączenia osób wcześniej zagrożonych wykluczeniem.

- Co trzecia osoba powyżej 60. roku życia ze względu na pandemię zdecydowała się na płatności bezgotówkowe, mimo że wcześniej tego nawet nie rozważała. Dla większości Polaków to obecnie jedna z najważniejszych metod zapewnienia bezpieczeństwa transakcji - zauważył w liście premier.

3. edycja Kongresu Nowoczesnej Dystrybucji odbywa się w środę i czwartek w Warszawie. Jak podają organizatorzy. Wśród tematów poruszanych podczas tegorocznej edycji są m.in. handel w obliczu gwałtownych zmian wywołanych pandemią; otoczenie legislacyjno-podatkowe, inflacja, wyzwania środowiskowe, rynek pracy, nowe technologie; e-commerce jako lider zmian oraz zachowania zakupowe konsumentów.

PolskieRadio24.pl, PAP, md

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej