Ważne zmiany na stacji Warszawa Zachodnia. Od niedzieli nowe perony i tory

Od najbliższej niedzieli na stacji Warszawa Zachodnia zwiększą się możliwości prowadzenia ruchu. Do dwóch nowych peronów i przebudowanych torów dołącza trzeci – peron numer 8. Wykonawca kontynuuje prace ponad peronami, w obszarze torów, w przejściu podziemnym oraz  tunelu tramwajowym. Projekt za ok. 2 mld zł netto ubiega się o dofinansowanie ze środków unijnych.

2022-03-11, 12:07

Ważne zmiany na stacji Warszawa Zachodnia. Od niedzieli nowe perony i tory
Trwa modernizacja dworca Warszawa Zachodnia.Foto: Shutterstock/Martyn Jandula

Dworzec Warszawa Zachodnia jest jednym z największych tego typu obiektów w kraju. W ciągu doby obsługuje 750 pociągów.

Od 13 marca na stacji Warszawa Zachodnia będą trzy nowe perony. Równocześnie z nowym peronem nr 8 zbudowano tory, sieć trakcyjną i włączono urządzenia sterowania ruchem, odpowiedzialne za bezpieczna obsługę połączeń. Nowy peron jest przygotowany do obsługi pociągów z kierunku Warszawy Centralnej oraz Łodzi. Peron nr 8, podobnie jak dwa czynne już nowe perony nr 6 i 7, ma  400 metrów i znajduje się pod szerokim zadaszeniem. Zapewnione jest oznakowanie oraz informacje o kursowaniu pociągów i komunikacji na modernizowanej stacji.

Jeden z głównych dworców w Warszawie

Na stacji Warszawa Zachodnia zapewnione są codzienne podróże aglomeracyjne, regionalne i dalekobieżne około 750 pociągami. Równocześnie ekipy pracują na podziemnych kondygnacjach: dla pieszych i tramwajowej. Trasa piesza - około 700 metrów długości i 60 metrów szerokości - połączy perony 1-8 z peronem nr 9 na linii obwodowej. Przewidziano przestrzeń na lokale użytkowe.

Czytaj także:

W obszarze stacji wykonawca przygotował już blisko 8 kilometrów torów i sieci trakcyjnej. Zamontowano 43 rozjazdy – elementy torów, bardzo ważne dla sprawnego i bezpiecznego prowadzenia ruchu.

Wygodna i bezpieczniejsza podróż

Zaawansowana jest budowa lokalnego centrum sterowania z komputerowymi urządzeniami. Centrum to zapewni sprawne i bezpieczne prowadzenie ruchu na zmodernizowanej stacji. Postępują  prace przy połączeniu linii obwodowej z linią radomską. Przygotowana jest nowa konstrukcja, która umożliwi bezkolizyjny przejazd pociągów. Ciężki sprzęt demontuje zbędne obiekty nad torami w kierunku stacji Warszawy Włochy.

Kolejarze podkreślają, że nowa Warszawa Zachodnia zapewni oczekiwany komfort podróży. Wszystkie perony będą zadaszone. Ruchome schody, windy, system dynamicznej informacji oraz szerokie przejścia ułatwią dostęp do pociągów. Łatwiejsze będzie łączenie podróży koleją z komunikacją miejską. Bezpieczne zarządzanie ruchem kolejowym zapewnią nowoczesne urządzenia i systemy komputerowe.

Projekt "Prace na linii średnicowej w Warszawie na odcinku Warszawa Wschodnia - Warszawa Zachodnia" wart jest ok. 2 miliardy złotych.  Czas zakończenia prac, to przyszły rok.

REKLAMA

PolskieRadio24.pl, Aleksander Pszoniak, md

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej