Koncern MOL zaczyna urządzać się na polskim rynku. Ma ambicje zająć pozycję wicelidera
Do końca 2024 r. 80 proc. stacji paliw przejętych od Orlenu zyska nowy szyld - zapowiedział prezes MOL Polska Richard Austen. Dodał, że już tego lata pierwsze 100 stacji powinno już funkcjonować pod marką MOL. Podkreślił, że MOL chce zająć na polskim rynku drugą pozycję po Orlenie.
2023-05-17, 07:49
Umowa z PKN Orlen daje firmie MOL pewien czas na przeprowadzenie procesu rebrandingu, ale spółka chcemy dokonać go możliwie szybko.
"Do końca 2024 r. planujemy zmianę szyldów na 80 proc. naszych stacji działających w Polsce. W tegorocznym okresie letnim, pierwszych 100 stacji powinno już funkcjonować pod marką MOL. Uruchomiliśmy już trzy nowe stacje - w Klemencicach, Przyjmach i Budykierzu, dogodnie zlokalizowane przy drogach ekspresowych S7 i S8. Dodatkowo, w ostatnim czasie nowy branding i odświeżony wystrój otrzymały także stacje w Radomiu i Elblągu - powiedział prezes MOL Polska.
Wejście na rynek to pierwszy krok
Richard Austen dodaje, że rebranding pojedynczej stacji w standardzie MOL to koszt rzędu 60-100 tys. dolarów, w zależności od stanu technicznego konkretnej placówki.
- Poza rebrandingiem, planujemy jednak szereg inwestycji w cyfryzację naszych stacji, a także komunikację oferty i samej marki, co pomoże nam w dotarciu do polskich konsumentów. Nie chcemy ujawniać konkretnych kwot, jednak w najbliższych latach będą to z pewnością znaczące wydatki - zaznaczył.
Zapowiedział też, że docelowo, wszystkie 410 stacji kupionych od PKN Orlen w Polsce, będzie działać pod marką MOL.
REKLAMA
Dodatkowo, w ramach Grupy MOL, w południowej Polsce działa również 85 stacji pod marką Slovnaft Partner. W przyszłości spółka zbada możliwości konsolidacji również i tych placówek pod jedną marką.
- Wejście na rynek polski traktujemy, jako pierwszy krok. Docelowo chcemy zająć tu silną drugą pozycję, a do tego będziemy potrzebowali wzmocnić naszą sieć o kolejnych ok. 100 stacji - tłumaczył prezes MOL Polska.
Przyznał, że w grę wchodzi zakup stacji od mniejszych, niezależnych operatorów, ponieważ przejęcia i akwizycje od lat stanowią istotną część strategii rozwoju MOL.
"Nasza wizja stacji przyszłości"
Richard Austen poinformował, że jako nowy gracz na rynku, spółka planuje znaczące inwestycje zarówno w rebranding, jak i cyfryzację operacji, ale też komunikację marketingową, która pomoże w dotarciu do polskich konsumentów. Jednocześnie, chcemy być atrakcyjnym partnerem dla przedsiębiorców, którzy obecnie działają pod szyldem własnym, lub innej sieci.
REKLAMA
- Stale rozszerzamy ofertę produktów i usług dostępnych na naszych stacjach. Chcemy możliwie najszybciej zaprezentować polskim konsumentom naszą wizję stacji przyszłości, wprowadzając standardy MOL na stacje w całym kraju - zapowiedział szef spółki.
Przypomniał także, iż w ramach MOL Group działa obecnie sieć ponad 200 punktów ładowania pojazdów elektrycznych, w tym 13 punktów w Polsce. Do roku 2025 spółka zamierza rozszerzyć tę sieć do 500 punktów.
PR24.pl, IAR, PAP, DoS
REKLAMA