Dezinformacja żywnościowa w Polsce. Ministerstwo Rolnictwa chce z tym walczyć
Ministerstwo Rolnictwa w porozumieniu z ośmioma organizacjami producenckimi zapowiada walkę z dezinformacją żywnościową. Chodzi o wychwytywanie i zgłaszanie nieprawdziwych informacji w sprawie prowadzonej polityki żywnościowej i działalności krajowych przedsiębiorców rolnych.
2023-05-29, 15:51
Jak podkreślono, fałszywe treści pojawiające się w publicznym obiegu dotyczą też bieżących problemów, na przykład kwestii importu zboża z Ukrainy.
Dezinformacja ze strony konkurencji
Wiceminister rolnictwa Rafał Romanowski wskazywał, że za treści mogą odpowiadać przedstawiciele konkurencji naszych firm.
- Dezinformacja żywnościowa ma swój konkretny kształt. Tworzy się specjalną grupę docelową, w której sieje się przygotowany pod nią niepokój. Pamiętajmy, że bijemy kolejne rekordy, jeśli chodzi o zbyt naszej żywności nie tylko do krajów Unii Europejskiej, ale też to tzw. krajów trzecich - podkreślał.
Dalsza pomoc dla producentów zbóż
Minister rolnictwa Robert Telus zapowiadał, że w najbliższych dniach rolnicy mogą spodziewać się dalszych działań w sprawie pomocy dla producentów zbóż i tych zajmujących się innymi rodzajami produkcji rolnej.
REKLAMA
- Jeśli chodzi o dopłaty za zboże sprzedawane między początkiem grudnia a połową kwietnia, kończymy zbierać wnioski i będziemy lada moment wypłacać środki. Tak samo w tym tygodniu najprawdopodobniej uruchomimy możliwość składania wniosków o dopłaty do zakupu nawozów. Mamy już potrzebną w tej sprawie notyfikację na pomoc od Komisji Europejskiej - tłumaczył szef resortu.
W Ministerstwie Rolnictwa zorganizowano spotkanie z przedstawicielami mediów dotyczące pojawiających się fake newsów z zakresu polityki żywnościowej. Jak podkreślano, nieprawdziwe informacje dotyczą najczęściej ataków na przemysł przetwórstwa mięsnego i kryzysu na rynku zbóż.
Posłuchaj
- Dopłaty do sprzedaży zbóż działają. Spada liczba zboża gromadzonego w elewatorach
- Minister Telus: będziemy robić wszystko, by polska ziemia była w polskich rękach
REKLAMA
IAR/PAP/PR24.pl/mk
REKLAMA