Tunel pod Świną otwarty. Rzecznik PiS: dowód sprawczości i tego, że dotrzymujemy słowa

- Tunel w Świnoujściu to strategiczna inwestycja mająca przełomowy, pozytywny wpływ na codzienne życie mieszkańców, udrożnienie komunikacji oraz rozwój regionu - powiedział rzecznik PiS Rafał Bochenek.

2023-07-01, 09:55

Tunel pod Świną otwarty. Rzecznik PiS: dowód sprawczości i tego, że dotrzymujemy słowa
Rzecznik PiS Rafał Bochenek: tunel łączący wyspy Uznam i Wolin, to kolejny dowód sprawczości i dotrzymywania słowa przez PiS. Foto: PAP/Marcin Bielecki

W piątek odbyła się uroczystość otwarcia tunelu drogowego pod Świną w Świnoujściu, łączącego wyspy Uznam i Wolin. Dotychczas dostanie się do kurortu wymagało przeprawiania się promami, co powodowało często duże kolejki i opóźnienia. Przejazd tunelem o długości blisko 1,5 km trwa ok. 2 minut.

"Siła Polaków brała się z jedności i tak powinniśmy działać na co dzień"

- Coś, o czym przez lata mówiono, obiecywano, po latach wyczekiwania stało się rzeczywistością. Tunel w Świnoujściu to strategiczna inwestycja mająca przełomowy, pozytywny wpływ na codzienne życie mieszkańców, udrożnienie komunikacji oraz rozwój regionu - podkreślił Rafał Bochenek.

Posłuchaj

Świnoujście - otwarto tunel łączący wyspy. Relacja Mariusza Pieśniewskiego (IAR) 0:54
+
Dodaj do playlisty

Jak zauważył, inwestycja jest dowodem na to, że jeżeli jest współpraca rządu i samorządu i priorytetem jest wspólnota celów, nie ma rzeczy niemożliwych. - Zawsze siła Polaków brała się z jedności i tak powinniśmy działać na co dzień - wskazał.

- Tunel łączący wyspę Uznam i Wolin, to także kolejny dowód sprawczości i dotrzymywania słowa przez PiS - podkreślił Bochenek.

REKLAMA

Czytaj także:

Tunel pod Świną

W tunelu pod cieśniną Świny w obu kierunkach zaplanowano po jednym pasie ruchu o szerokości 3,5 metra oraz pasy awaryjne po około 2 metry szerokości. Łączna szacunkowa długość inwestycji to 3,2 tys. m, długość tunelu drążonego maszyną TBM to 1483,80 m. Najgłębsze miejsce tunelu pod dnem cieśniny Świny wynosi ok. 38 m p.p.m. Inwestorem jest Świnoujście, a inwestorem zastępczym - szczeciński oddział GDDKiA. Wykonawcą jest konsorcjum firm PORR/Gulermak. Koszt budowy przekroczył 900 mln zł, z czego prawie 775,7 mln zł pochodzi ze środków unijnych. Pozostałą część Świnoujście dołożyło z własnego budżetu.

Posłuchaj

Otwarcie tunelu pod Świną. Jarosław Kaczyński: wszystkie regiony Polski muszą się rozwijać (IAR) 0:25
+
Dodaj do playlisty

ms/PAP, IAR

REKLAMA

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej