Wizz Air dostał karę. Wypłaci odszkodowania za odwołane loty

2024-01-19, 15:17

Wizz Air dostał karę. Wypłaci odszkodowania za odwołane loty
Linie Wizz Air muszą zmienić swoją politykę przewozową.Foto: Photo:kavekostolo/pixabay.com/CC0 Public Domain

Brytyjski Urząd Lotnictwa Cywilnego (CAA) zdyscyplinował węgierskiego przewoźnika niskokosztowego, Wizz Aira. Zmusił go do wypłacenia 1,24 miliona funtów poszkodowanym pasażerom - podał portal rp.pl.

Jak czytamy na stronach portalu - chodziło między innymi o to, że przewoźnik nie zapewniał im alternatywnych połączeń, kiedy odwoływał loty, ani opieki, kiedy jego rejsy były znacząco opóźnione.

Zobowiązanie do zmian w polityce przewozowej

CAA - czytamy - "zobowiązał Wizz Aira do wprowadzenia zmian w polityce przewozowej, aby nie dochodziło więcej do takich sytuacji. Zmusił linię też do ponownego przeanalizowania reklamacji klientów w zakresie poniesionych kosztów rejsów zastępczych, transferów między lotniskami i dodatkowych kosztów (noclegi w hotelach), kiedy loty były mocno opóźnione".

Zobacz również:

- Ostatecznie przewoźnik ponownie rozpatrzył 25 tysięcy wniosków i przyznał odszkodowania w około 6 tysiącach kolejnych sytuacjach - podaje rp.pl.

Wnioski rozpatrywane automatycznie

- Działania CAA wobec Wizz Aira dotyczyły lotów, które miały wystartować lub przylecieć na lotnisko w Wielkiej Brytanii od 18 marca 2022 roku. Pasażerowie nie musieli podejmować żadnych działań, ich wnioski były ponownie rozpatrywane automatycznie - czytamy na stronach portalu.

REKLAMA

rp.pl/IAR/PR24/akg


Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej