Express "Tatry" podjął wyzwanie. Na trasie Kraków - Zakopane rekord "Luxtorpedy" nie został pobity
Ekspres "Tatry" nie zdołał pobić rekordu "Luxtorpedy" na trasie Kraków - Zakopane. Pociąg przebył ją w czasie o trzy minuty dłuższym - poinformował reporter Polskiego Radia Paweł Pawlica.
2024-03-10, 13:48
Na trasie kolejowej z Krakowa do Zakopanego trwała zacięta walka z czasem. Jeżeli wszystko poszłoby zgodnie z rozkładem jazdy, Express "Tatry" powinien pokonać trasę o minute szybciej niż legendarna "Luxtorpeda" w 1936 r.
"Express 'Tatry' zaliczył 3-minutowe opóźnienie. Rekord trasy nie został pobity" - poinformował reporter Polskiego Radia Paweł Pawlica.
Wieloletni remont trasy
Rzecznik PKP Intercity Cezary Nowak powiedział, że przejazd pociągu bez pasażerów z Krakowa do Zakopanego zajął 2 godziny i 18 minut. Teraz - zgodnie z założeniami - ma mu to zająć 2 godziny i 17 minut, w odwrotnym kierunku- 2 godziny i 14 minut.
Przyspieszenie na kolejowej zakopiance jest możliwe dzięki wieloletniemu remontowi trasy, który kosztował 1,5 mld zł. Skrócenie czasu podróży do Zakopanego umożliwiła miedzy innymi nowa łącznica w Chabówce. Dodatkowy odcinek toru wyeliminował konieczność zmiany kierunku jazdy na tej jednotorowej trasie.
REKLAMA
Posłuchaj
Oprócz tego zmodernizowano tory na całej, zbudowano sto 30 nowych rozjazdów, a także 300 obiektów inżynieryjnych, takich jak mosty i przepusty.
Bez pasażerów, bez zatrzymywania
Jak relacjonował reporter Polskiego Radia, w pociągu nie zabrakło miłośników kolei, którzy z zegarkiem w ręku sprawdzali, czy rekord został pobity. Wśród nich był Czesław Szynalik z Koalicji Kolei Galicyjskiej "Lokomotywa".
Posłuchaj
Rekordowy przejazd "Luxtorpedy" w 1936 roku obywał się bez pasażerów i bez zatrzymywania się na przystankach. Express „Tatry” z Warszawy do Zakopanego od Krakowa zatrzymuje się tylko w Nowym Targu. Według rozkładu ma pokonywać trasę licząca ponad 130 km o minutę szybciej niż Luxtorpeda, czyli w 2 godziny i 17 minut.
IAR/DoS
REKLAMA
REKLAMA