Złe wieści dla kawoszy. Tchibo podnosi ceny. "Długo się wahaliśmy"
Ceny kawy idą ostro w górę. Tylko w tym roku wzrosły o ponad 23 proc. Zmusza to firm do reakcji i korekty polityki cenowej, co wprost oznacza podwyżki dla miłośników kawy.
2024-04-15, 09:03
Koncern podkreśla, że powodem planowanych podwyżek jest wzrost w istotny wzrost kosztów prowadzenia biznesu, w tym cen surowca, czyli zielonej kawy.
- Aby nadal oferować naszym klientom wysoką jakość, której oczekujemy, musimy teraz również podjąć działania. Długo się wahaliśmy - wyjaśnia w rozmowie z serwisem Arnd Liedtke, rzecznik prasowy Tchibo GmbH.
W zależności od odmiany i kraju
Po raz ostatni firma Tchibo podniosła ceny kawy ponad dwa lata temu, a dokładnie w lutym 2022 roku, kiedy ceny kawy Arabica, która stanowi ponad połowę światowej produkcji, osiągnęły najwyższy poziom od dziesięciu lat.
W zależności od odmiany i kraju pochodzenia ceny kawy wzrosną od 50 centów do 1 euro za funt.
REKLAMA
Jak podkreślono, Tchibo zazwyczaj ustala ceny bezpośrednio, sprzedając konsumentom końcowym za pośrednictwem własnych sklepów, magazynów i platform internetowych. Natomiast inne palarnie kawy oferują swoje produkty za pośrednictwem sieci handlowych, które ustalają ostateczne ceny.
Średnia cena zielonej kawy
Jak informuje serwis, według najnowszego raportu rynkowego Międzynarodowej Organizacji Kawy (ICO), średnia cena zielonej kawy w lutym wyniosła nieco poniżej 182 centów amerykańskich (1,69 euro) za funt amerykański (454 gramy), podczas gdy średnia cena w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy wyniosła 167 centów amerykańskich (1,56 euro).
Decyzja koncernu może zaważyć na całym europejskim rynku kawy, ponieważ Tchibo jest liderem na rynku kawy palonej w Niemczech, Austrii, Czechach i na Węgrzech oraz jedną z wiodących firm e-commerce w Europie.
wiadomoscihandlowe.pl/DoS
REKLAMA
REKLAMA