UOKiK bierze się za Enter Air. Zarzuty za postawę wobec konsumentów
Linie lotnicze Enter Air wprowadzają konsumentów w błąd i naruszają ich prawa - stwierdził prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Tomasz Chróstny. Przewoźnik specjalizuje się w czarterowych lotach na rzecz biur podróży.
2024-07-10, 10:30
Działania urzędu to reakcja na liczne skargi podróżnych.
- Postawiliśmy dziesięć zarzutów liniom lotniczym Enter Air, kwestionujemy między innymi nieodpowiadanie na reklamacje w terminie 14 dni, nieuwzględnianie roszczeń czy zaniżanie odszkodowania za opóźnienie lotu - powiedział Tomasz Chróstny.
UOKiK punktuje praktyki przewoźnika
Prezes Chróstny przypomina, że prawa i rekompensaty przysługujące konsumentom są jasno określone w przepisach, a przedsiębiorca ma obowiązek poinformować o tym podróżnych i wypłacić im należne odszkodowanie.
Ograniczanie praw konsumentów i nierespektowanie należnych roszczeń oraz brak odpowiedzi na reklamację w ustawowym terminie są niedopuszczalne.
REKLAMA
W ocenie Urzędu, praktyki firmy, na przykład wymóg składnia podwójnej reklamacji, i na lotnisku, i poprzez formularz w internecie, mogą stanowić naruszenie zbiorowych interesów konsumentów.
- Internetowe sklepy pod lupą UOKiK. Wprowadzały klientów w błąd
- Powództwo grupowe przeciw firmom. Chodzi o wzmocnienie pozycji konsumentów
Enter Air z zarzutami. Kara może być dotkliwa
Od 1 stycznie 2023 roku przedsiębiorca ma obowiązek odpowiedzieć na reklamację w ciągu 14 dni. Linie Enter Air informują zaś, że reklamację rozpatrzą w ciągu 30 dni.
Posłuchaj
REKLAMA
Jeżeli zarzuty Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów potwierdzą się, przedsiębiorcy grozi kara do 10 procent obrotu za każdą z niedozwolonych praktyk.
UOKiK przypomina, że porad i pomocy prawnej bezpłatnie udzielają miejscy i powiatowi rzecznicy konsumentów oraz Inspekcja Handlowa. W sprawach międzynarodowych można się zgłaszać do Europejskiego Centrum Konsumenckiego.
ms/IAR
REKLAMA