Kultowa marka samochodowa zmienia swoje logo
Ikoniczne logo Jaguara będzie teraz wyglądać inaczej. Marka chce podkreślić w ten sposób zmiany i wejście w "nową erę", która ma cechować się sprzedażą wyłącznie elektrycznych pojazdów.
2024-11-20, 15:37
Ikoniczne, klasyczne logo marki Jaguar przejdzie do historii. Zna je każdy fan motoryzacji, nawet jeżeli mógł sobie pozwolić co najwyżej na oglądanie pojazdów tej marki na ulicach.
Nowe logo "celebracją modernizmu"
Jaguar Land Rover, obecny właściciel marki, poinformował, że nowe logo ma być "mocną celebracją modernizmu". Z aut zniknie charakterystyczny jaguar (zastąpiony plakietką ze stylizowanym jaguarem), a zapis marki zostanie zmieniony z wielkich liter na złożony z małych i dużych liter (choć będą tej samej wielkości).
Jak informuje CNN zapis, w którym tylko litery G i U mają być wersalikami, a pozostałe są pisane, jak małe, ma podkreślać bardziej brytyjską wymowę nazwy marki. Chodzi tu o tzw. wymowę "posh", czyli wymowę wyższych sfer.
- To nowa interpretacja, która oddaje istotę marki Jaguar, przywracając jej wartości, dzięki którym była kiedyś tak uwielbiana, ale jednocześnie czyniąc ją atrakcyjną dla współczesnej publiczności - powiedział Gerry McGovern, dyrektor kreatywny Jaguar Land Rover, w komunikacie prasowym.
REKLAMA
Nowe logo, które na pojazdach zostanie zaprezentowane 2 grudnia na targach w Miami, przede wszystkim ma zaakcentować rewolucję w marce. Ta rewolucja, to przejścia Jaguara na sprzedaż tylko elektrycznych samochodów. Znany z produkcji drogich pojazdów sportowych i luksusowych limuzyn o zacięciu wyścigowym producent rezygnuje całkowicie z pojazdów spalinowych i od 2026 zamierza sprzedawać tylko auta EV.
W oczekiwaniu na zmianę Jaguar wstrzymał, jak twierdzi BBC, sprzedaż na macierzystym brytyjskim rynku, a w USA sprzedaje tylko jeden model - SUV F-Pace.
Jaguar Land Rover należy obecnie do indyjskiego koncernu Tata Motors.
Czytaj także:
- Brytyjskie legendy samochodowe, Jaguar i Land Rover, będą w pełni elektryczne
- Spada sprzedaż aut elektrycznych. To nowe zjawisko na polskim rynku
- Chiny stawiają na elektromobilność. Liczą na wiele korzyści, ważniejszych niż gospodarcze
CNN/Jaguar/AM
REKLAMA
REKLAMA