Majówka na drogach. Lepiej niż przed rokiem, ale wciąż niebezpiecznie

Policja podała statystyki dotyczące wypadków drogowych, do których doszło w czasie majówki. Odnotowano ich ponad 300. - W wyniku tych zdarzeń zginęło 19 osób, a 383 zostały ranne - przekazał w rozmowie z Polskim Radiem nadkom. Robert Opas z Biura Ruchu Drogowego KGP.

2025-05-05, 09:16

Majówka na drogach. Lepiej niż przed rokiem, ale wciąż niebezpiecznie
W czasie majówki w Polsce doszło do 307 wypadków drogowych. Foto: Darek Delmanowicz/PAP

Majówka na drogach. Policja podała statystyki

W czasie przedłużonego weekendu majowego na polskich drogach doszło do 307 wypadków drogowych. Funkcjonariusze w tym czasie zatrzymali również 1628 osób, które prowadziły samochodu po spożyciu alkoholu

Majówka była czasem intensywnej pracy dla policjantów. Od 30 kwietnia średnio na drogi wyjeżdżało 4,1 tys. funkcjonariuszy drogówki dziennie. W kontrolach brali udział również policjanci z grupy SPEED. 

W czasie długiego weekendu zatrzymano 376 dowodów rejestracyjnych za jazdę w terenie zabudowanym z prędkością wyższą niż dopuszczalna o 50 km/h lub więcej. Warto jednak zaznaczyć, że porównaniu z ubiegłoroczną majówką ta była znacznie bezpieczniejsza. 

Lepiej niż przed rokiem

W 2024 roku podczas majowego długiego weekendu doszło do 349 wypadków, w których zginęły 34 osoby, a 389 zostało rannych. Zatrzymano jednak mniej pijanych kierowców (1594). 

REKLAMA

- Te statystyki są zdecydowanie lepsze. Dziękujemy kierowcom za bezpieczną jazdę, choć wiemy, że również poniedziałek będzie dniem powrotów, które dodatkowo, ze względu na matury, mogą być stresujące - mówił nadkom. Robert Opas.

Działania policjantów obejmowały również upłynnianie ruchu w miejscach, w których był on bardzo natężony. Przede wszystkim były to drogi wyjazdowe oraz dojazdowe do większych miejscowości i dużych miast. W niektórych przypadkach funkcjonariusze przywracali płynność, kierując ruchem. 

Sprawdzany był sposób przewożenia pasażerów oraz prowadzono interwencje w związku z nieprawidłowymi zachowaniami kierowców wobec niechronionych uczestników ruchu. Chodzi przede wszystkim o pieszych, rowerzystów, kierujących hulajnogami elektrycznymi, urządzeniami transportu osobistego, urządzeniami wspomagającymi ruch, motorowerzystów czy motocyklistów.

Czytaj także:

Źródło: Polskie Radio/PAP/egz/k

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej