Biznes zmienia wyższe uczelnie. Odpowiedź na zapotrzebowanie rynku
W nowym roku akademickim uczelnie szykują dziesiątki nowych kierunków i specjalizacji.
2011-04-18, 06:34
Wśród nich ekofizykę, energetykę jądrową, marketing  interaktywny, a nawet obsługę terminali LNG. W ten sposób uczelnie chcą  wyjść naprzeciw zapotrzebowaniom rynku.          
"Dziennik Gazeta Prawna" przeprowadził na ten temat sondę w  kilkudziesięciu szkołach wyższych. Uczelnie zapewniają, że decydują się  na otwarcie nowych kierunków po badaniach rynku pracy i konsultacjach z  dużymi firmami. Dlatego na przykład krakowska Akademia  Górniczo-Hutnicza, podobnie jak Uniwersytet Śląski czy Warszawski, rusza  z nowym kierunkiem - energetyką jądrową. Za dziesięć lat może zostać  uruchomiona pierwsza siłownia nuklearna w Polsce, tymczasem specjalistów  w tej dziedzinie nie ma nad Wisłą w ogóle - pisze "Dziennik Gazeta  Prawna".           
Gazeta dodaje, że tworząc nowe kierunki studiów, uczelnie  szykują się do prawdziwego wyścigu po studentów. Do szkół wyższych  właśnie zaczyna wkraczać niż demograficzny. W 2015 roku liczba studentów  może spaść nawet o jedną trzecią.
IAR, sm