Kultowa sieć fast food szykuje się do wejścia do Polski

Znana z kwadratowych burgerów sieć Wendy's przymierza się do wejścia na polski rynek. Rozmowy z potencjalnym franczyzobiorcą mają być na ostatniej prostej. To ostatnia z dużych sieci fast foodów, która nie miała jeszcze w Polsce swoich lokali.

Andrzej Mandel

Andrzej Mandel

2025-05-19, 09:58

Kultowa sieć fast food szykuje się do wejścia do Polski
Lokal sieci Wendy's. Foto: Wendy's/mat. pras.
  • Sieć fast food Wendy's jest w decydującej fazie rozmów z polskim franczyzobiorcą
  • Wendy's znana jest z kwadratowych burgerów i stanowi poważną konkurencję dla pozostałych franczyz 
  • Polski rynek burgerów ma wzrosnąć w najbliższych 5 latach o 100 procent 

Wendy's szykuje się do wejścia do Polski. Fast food, jak donosi "Puls Biznesu" jest już "w decydującej fazie" rozmów z potencjalnym franczyzobiorca. To jedna z największych sieci fast food na świecie i poważny konkurent sieci McDonald's i Burger King na macierzystym rynku w USA. 

Wendy's znana jest przede wszystkim z kwadratowych burgerów, wyróżniających ją na tle konkurencji. Do tego sieć deklaruje stosowanie świeżej, a nie mrożonej wołowiny. Cenowo uznawana jest w USA za sieć droższą niż dwójka bezpośrednich konkurentów.

 Wendy's w Polsce. Duże zainteresowanie współpracą

- Gdy po raz pierwszy opublikowałem informację na LinkedIn, że Wendy’s prawdopodobnie pojawi się w Polsce i że zaczynamy rozmowy o współpracy, reakcja była absolutnie rekordowa - powiedział serwisowi Horecanet.pl Arkadiusz Słodkowski, członek rady nadzorczej PROFIT System, przedstawiciela Wendy’s w Polsce.

REKLAMA

Sieć Wendy's celuje w Polskę, gdyż staje się ona coraz bardziej obiecującym rynkiem dla sieci szybkiej obsługi. Serwis Horecanet.pl twierdzi, że rynek burgerów w Polsce wzrośnie w najbliższych 5 latach dwukrotnie. 

Wendy's ma już spore doświadczenie we wchodzeniu na inne niż amerykański rynki. W ciągu ostatnich 3 lat pod szyldem marki otwarto blisko 300 nowych lokali w 33 krajach. Wykorzystuje też wysoką rozpoznawalność marki pomimo braku obecności na rynkach - w Polsce według danych Horecanet.pl już 50 procent ankietowanych wykazało się znajomością Wendy's. 

Założona w 1969 roku sieć jest jednym z ostatnich amerykańskich gigantów fast food nieobecnych w Polsce. Na polskim rynku działają już McDonald's, Burger King, KFC, Domino's Pizza, Pizza Hut, Subway, a dwa lata temu dołączyła też sieć Popeyes. 

Czytaj także: 

Źródło: PAP/Horecanet.pl/AM

REKLAMA

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej