Nawrocki i Trzaskowski w II turze. Mrozek: młodzi wyborcy zostali zlekceważeni

- Młodzi często nie patrzą na całokształt kampanii, na całokształt zapowiedzi i obietnic, które składają kandydatki czy kandydaci. W głównej mierze wybierają hasła, to, co dla nich jest najciekawsze - mówił w Polskim Radiu 24 Paweł Mrozek (Akcja Uczniowska, koordynator kampanii "Młodzi, głosujMY").

2025-05-21, 13:43

Nawrocki i Trzaskowski w II turze. Mrozek: młodzi wyborcy zostali zlekceważeni
Sławomir Mentzen w swoim sztabie wyborczym w Warszawie 18.05.2025. Foto: PAP/Leszek Szymański

Kandydat Konfederacji na prezydenta Sławomir Mentzen, który uzyskał 14,81 proc. głosów w pierwszej turze wyborów prezydenckich, we wtorek opublikował wpis na platformie X, w którym zaprosił kandydata KO na prezydenta Rafała Trzaskowskiego i popieranego przez PiS Karola Nawrockiego na rozmowę na jego kanale YouTube. Paweł Mrozek zwracał uwagę, że to media społecznościowe są najlepszym sposobem na dotarcie do młodych ludzi, o czym świadczyć może wynik Sławomir Mentzena, który bardzo sprawnie wykorzystał te narzędzia.

"Młodzi stają się coraz bardziej radykalni"

Jak dodał, z rozmów prowadzonych z młodymi wyborcami wynika, że głosują oni na radykalnych kandydatów m.in. dlatego, by wyrazić swoje niezadowolenie z obecnej polityki rządu; tak tłumaczył głosy oddane na Adriana Zandberga. Z kolei Sławomir Mentzen przyciągnąć miał wyborców prostymi, chwytliwymi hasłami. - W głównej mierze wpływ miał właśnie TikTok, media społecznościowe, ale nie tylko, też populizm. Hasła bardzo szybkie, proste, bez dalszego rozwinięcia - zauważył. - Młodzież jest bardzo zróżnicowana, jedni idą bardziej na lewą stronę, drudzy na prawą, ale zaobserwować możemy w najróżniejszych badaniach, że młodzi stają się coraz bardziej radykalni. Często nie patrzą na całokształt kampanii, na całokształt zapowiedzi czy obietnic, które składają kandydatki czy kandydaci. W głównej mierze wybierają hasła, to, co dla nich jest najciekawsze - komentował.

Posłuchaj

Paweł Mrozek o ofercie dla młodych w kampanii wyborczej (Temat dnia) 22:59
+
Dodaj do playlisty

Główni kandydaci zlekceważyli młodych wyborców

Gość audycji zwracał uwagę, że tegoroczna kampania wyborcza nie poruszała wielu problemów, z jakimi borykają się młodzi ludzie. Pojawił się wprawdzie temat dostępności mieszkań, ale nie poświęcano czasu takim kwestiom jak klimat, ekologia czy start młodych w dorosłość, pierwsza praca. - Można było to zaobserwować na wieczorze wyborczym zarówno Karola Nawrockiego, jak i Rafała Trzaskowskiego, którzy przez całą swoją kampanię o młodych nie mówili, ale jak już zobaczyli, że młodzi poszli bardzo licznie głosować, zmobilizowali się, to wyświetliło im się w głowie, że dzięki nim mogą wygrać - zaznaczył.

- Młodzi i przez sztaby, i przez kandydatów zostali trochę zlekceważeni. Politolodzy zakładali, ale my też, jako organizatorzy kampanii, że na wybory pójdzie około 55-60 procent młodych ludzi, a poszło prawie 73 procent. Młodzi zostali zlekceważeni bardzo mocno i liczę, że kandydaci się teraz zrehabilitują - dodał Paweł Mrozek.

REKLAMA

Czytaj także:

W ramach profrekwencyjnej kampanii "Młodzi, GłosujMY" osoby młode zachęcają swoich rówieśników do pójścia na wybory. Organizatorzy kampanii podkreślają, że każdy głos ma znaczenie, a nadchodzące wybory to szansa na wzięcie spraw w swoje ręce.

* * * 

Audycja: Temat dnia
Prowadząca: Małgorzata Żochowska
Gość: Paweł Mrozek, Akcja Uczniowska, koordynator kampanii “Młodzi głosujMY”,
Data emisji: 21.05.2025
Godzina emisji: 11.33

Źródło: Polskie Radio 24/ka/k

REKLAMA

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej