Sztuczna inteligencja pomoże w internetowych zakupach? Nowa funkcja w Google Chrome

Sztuczna inteligencja na stałe zagościła już w różnych dziedzinach życia. Również firmy chętnie wprowadzają oparte na niej udogodnienia dla klientów. Teraz nową funkcję wprowadziła przeglądarka Google Chrome, która przy pomocy AI będzie analizować opinie sklepów internetowych. 

2025-07-30, 16:28

Sztuczna inteligencja pomoże w internetowych zakupach? Nowa funkcja w Google Chrome
Nowa funkcja w Google Chrome będzie analizować opinie na temat sklepów internetowych. Foto: zz/Siegfried Nacion/STAR MAX/IPx/Associated Press/East News

AI pomoże w zakupach online

Nowa funkcja analizuje i podsumowuje opinie oraz informacje na temat sklepów internetowych, w których użytkownicy dokonują zakupów. Dane znajdują się w usłudze Google Shopping oraz innych popularnych stronach z recenzjami. 

Analiza sztucznej inteligencji dostępna jest pod przyciskiem, znajdującym się po lewej stronie paska z adresem strony internetowej sklepu. Po kliknięciu wyświetli się podsumowanie opinii o danym sprzedawcy. 

Chodzi jednak nie tylko o same opinie. Sztuczna inteligencja potrafi także wskazać istotne szczegóły, takie jak jakość i koszty wysyłki, poziom cen, możliwości oraz zasady zwrotów, a także jakość obsługi klienta i samych produktów.

Wyścig ze sztuczną inteligencją

Na razie Google Chrome zdecydowało się wprowadzić nową funkcję na ograniczonym terenie. Dostęp mają do niej jedynie użytkownicy przeglądarki w Stanach Zjednoczonych. Prawdopodobnie jednak wkrótce zostanie udostępniona w kolejnych krajach

Wcześniej podobne rozwiązanie wprowadziła chociażby firma Amazon. Jej narzędzie oparte na sztucznej inteligencji oferuje zestawienie recenzji na temat danego produktu, a nawet porównania. Widać więc, że AI staje się jednym z frontów, na których firmy konkurują o klientów. 

Czytaj także:

Źródło: Polskie Radio/egz

Polecane

Wróć do strony głównej