Sztuczna inteligencja pomoże w internetowych zakupach? Nowa funkcja w Google Chrome
Sztuczna inteligencja na stałe zagościła już w różnych dziedzinach życia. Również firmy chętnie wprowadzają oparte na niej udogodnienia dla klientów. Teraz nową funkcję wprowadziła przeglądarka Google Chrome, która przy pomocy AI będzie analizować opinie sklepów internetowych.
2025-07-30, 16:28
AI pomoże w zakupach online
Nowa funkcja analizuje i podsumowuje opinie oraz informacje na temat sklepów internetowych, w których użytkownicy dokonują zakupów. Dane znajdują się w usłudze Google Shopping oraz innych popularnych stronach z recenzjami.
Analiza sztucznej inteligencji dostępna jest pod przyciskiem, znajdującym się po lewej stronie paska z adresem strony internetowej sklepu. Po kliknięciu wyświetli się podsumowanie opinii o danym sprzedawcy.
Chodzi jednak nie tylko o same opinie. Sztuczna inteligencja potrafi także wskazać istotne szczegóły, takie jak jakość i koszty wysyłki, poziom cen, możliwości oraz zasady zwrotów, a także jakość obsługi klienta i samych produktów.
Wyścig ze sztuczną inteligencją
Na razie Google Chrome zdecydowało się wprowadzić nową funkcję na ograniczonym terenie. Dostęp mają do niej jedynie użytkownicy przeglądarki w Stanach Zjednoczonych. Prawdopodobnie jednak wkrótce zostanie udostępniona w kolejnych krajach.
Wcześniej podobne rozwiązanie wprowadziła chociażby firma Amazon. Jej narzędzie oparte na sztucznej inteligencji oferuje zestawienie recenzji na temat danego produktu, a nawet porównania. Widać więc, że AI staje się jednym z frontów, na których firmy konkurują o klientów.
- Netflix sięga po AI. "Niewiarygodne rezultaty niespodziewanie szybko"
- Roboty zamiast kelnerów? Chiny: 10 tysięcy humanoidów w ciągu 18 miesięcy
- AI a nasza praca. Lista zawodów w Polsce "do odstrzału". A kto jest bezpieczny?
Źródło: Polskie Radio/egz