Polacy on-line. Przestali się nudzić

Dotyczy to głównie osób w wieku 13-17 i 18-24 lata, praktycznie nie rozstających się z przenośnymi urządzeniami podłączonymi do Internetu - "Dziennik Gazeta Prawna".

2012-07-20, 10:17

Polacy on-line. Przestali się nudzić
. Foto: Glow Images/East News

Wynika to z badań Uniwersytetu Łódzkiego, przeprowadzonych na zlecenie domu mediowego PanMedia Western, a cytowanych przez gazetę.

Im młodsze pokolenie tym mniejsze ryzyko nudy. W grupie mobilnych internautów każda aktywność w realu ma kontynuację w sieci. Nazywa się to smart boredom, czyli inteligentna nuda. Nasi badacze wyodrębnili kilka wzorców zachowań polskich internautów..

Dwie podstawowe określili mianem podróżnika i researchera. Pierwszy po obejrzeniu programów podróżniczych sam chce zwiedzać i o tym opowiadać w sieci. Drugi gromadzi praktyczne informacje, głównie dla siebie, ale dzieli się nimi też z innymi.

Z kolei hipsterzy wykorzystują Internet, by śmiać się z mainstreamowych mediów czy kultury. Informatorzy dzielą się z innymi informacjami, przy okazji lansując siebie. Gustują w treściach najbardziej banalnych, jak chociażby hit Internetu "mięsny jeż".

REKLAMA

tj

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej