Sztuka ładnego pisania

To już jedenasta Kampania Pisania Piórem, jej głównym celem jest zachęcenie dzieci ostatnich klas szkół podstawowych i uczniów gimnazjów do kształtowania umiejętności pisania piórem.

2013-09-26, 21:18

Sztuka ładnego pisania
. Foto: flickr/Glassmann Designer

Posłuchaj

26.09.13 Aleksandra Mikołajczyk o Kampanii Pisania Piórem
+
Dodaj do playlisty

Kampania trwa trzy miesiące, a rozpoczęła się we wrześniu. Jedną z jej części jest konkurs ładnego pisania. Finał odbędzie się 12 grudnia.

- Konkurs wystartował 19 września w Muzeum Literatury. W tym roku są trzy tematy konkursowe: „Ważne rzeczy, o których nieczęsto mówią nam w szkole”; „Każdy człowiek ma swoje mocne strony. Napisz tekst pt. "Jestem mistrzem..."” oraz „Czasem zaskakują nas wydarzenia dziwne, fascynujące, niezwykłe, przerażające. Opowiedz o jednym z nich”. Są one dość otwarte, ważne jest to, żeby napisać pracę ładnie. Oceniane jest nie tylko to, co uczniowie piszą, ale też jak. W trakcie finału dziesiątka najlepiej piszących dzieci w Polsce, pisze dogrywkę na żywo, po to by sprawdzić, czy to rzeczywiście one napisały pracę konkursową – wyjaśniła Aleksandra Mikołajczyk, aktorka i koordynatorka programu.

Aleksandra
Aleksandra Mikołajczyk, foto: PR24/AM

W konkursie wyłonione zostały dwie kategorie wiekowe, ponieważ umiejętność pisania kształtują się z wiekiem, pierwsza kategoria dotyczy uczniów od 4-6 klasy szkoły podstawowej, druga obejmuje gimnazjalistów.

- Mamy dwie nagrody główne, jest to oczywiście tytuł najładniej piszącego ucznia 2013 roku, pióra, by można było te umiejętności jeszcze bardziej rozszerzać, a także stypendia w wysokości 5 tysięcy złotych. Dla dzieci jest to przede wszystkim ogromna przygoda, ponieważ w trakcie finału są gwiazdy z którymi można porozmawiać. W tym roku ambasadorem kampanii jest Rafał Cieszyński, w zeszłym roku była nim Marta Żmuda-Trzebiatowska – dodał Gość PR24.

REKLAMA

PR24/Anna Szpakowska

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej