Właściciel marek Cropp, Reserved, House i Mohito jednak pomoże w Bangladeszu
Firma LPP, która posiada marki Cropp, Reserved, House i Mohito wysłuchała głosu konsumentów i przystąpiła do Porozumienia dot. bezpieczeństwa w fabrykach w Bangladeszu.
2013-10-22, 08:42
LPP jako pierwsza firma odzieżowa w Polsce sygnowała porozumienie mające na celu poprawę bezpieczeństwa w fabrykach produkujących odzież w Bangladeszu. Jest to pionierska umowa firm odzieżowych, a także międzynarodowych i lokalnych organizacji pozarządowych, na rzecz zapewnienia trwałej poprawy bezpieczeństwa oraz warunków pracy.
LPP zadba o pracowników w Bangladeszu
Porozumienie tworzy ponad 100 firm z branży odzieżowej, głównie z Europy. Zostało ono zawarte na pięcioletni okres, w którym prowadzony będzie szereg działań naprawczych, począwszy od niezależnej kontroli fabryk, po ich modernizację. - W ciągu trwania programu, LPP opłaci składki członkowskie, które zapewnią możliwość prowadzenie działań kontrolnych i szkoleniowych w wysokości do 2,5 mln USD oraz poniesie inne koszty związane z poprawą bezpieczeństwa w fabrykach – czytamy w oświadczeniu firmy. - Mamy szczerą nadzieję, że przystąpienie do porozumienia oraz szereg alternatywnie podjętych działań wpłynie na poprawę bezpieczeństwa i warunków pracy, a tym samym na uniknięcie tragedii podobnych do tej, która miała miejsce w budynku Rana Plaza – dodają przedstawiciele firmy.
Konsumenci wygrali
- Od pięciu miesięcy Clean Clothes Polska i wspierający ją konsumenci i konsumentki wzywają firmę LPP do przystąpienia do Porozumienia. Dlatego cieszymy się, że te głosy zostały wreszcie wysłuchane. Gratulujemy firmie słusznej decyzji i mamy nadzieję, że jest to wstęp do jej kolejnych działań na rzecz poprawy warunków pracy w jej łańcuchu dostaw – mówi Maria Huma z Clean Clothes Polska.
REKLAMA
Jednocześnie Clean Clothes Polska odwołuje happeningi pod sklepami marek LPP w Warszawie, Łodzi i Poznaniu zaplanowane na czwartek 24.10.
Clean Clothes Polska, materiały prasowe, abo
REKLAMA