Regionalne uwarunkowania edukacji

W Polskim Radiu 24 dr Agnieszka Chłoń-Domińczak z Instytutu Badań Edukacyjnych wyjaśniała, jak w zależności od regionu wygląda w Polsce dokształcanie się dzieci i dorosłych. Prawie co drugie dziecko uczestniczy w przynajmniej jednym typie zajęć dodatkowych.  

2016-03-01, 14:43

Regionalne uwarunkowania edukacji
mat. ilustracyjne. Foto: flickr.com/Komsomolec

Posłuchaj

01.03.16 Dr Agnieszka Chłoń-Domińczak: „Większe uczestnictwo dzieci w edukacji pozaszkolnej zwiększa ich szanse w przyszłości (…)”.
+
Dodaj do playlisty

Raport dotyczący dokształcania dzieci i dorosłych w polskich regionach sporządził Instytut Badań Edukacyjnych. Wedle danych instytucji wśród dorosłych najczęściej dokształcają się mieszkańcy województwa opolskiego, najrzadziej mieszkańcy kujawsko-pomorskiego. Natomiast jeśli chodzi o dzieci, to prym wiodą województwa opolskie, podlaskie i kujawsko-pomorskie.

– Większe uczestnictwo dzieci w edukacji pozaszkolnej zwiększa ich szanse w przyszłości. W dzieciach budowana jest postawa nauki przez całe życie. Istnieją jednak gospodarstwa domowe i województwa, gdzie rodzice rezygnują z zajęć pozaszkolnych dla dzieci. Przyczyna jest brak środków finansowych lub takiej oferty w regionie – mówiła dr Agnieszka Chłoń-Domińczak.

Więcej o systemie dokształcania dzieci i dorosłych w Polsce w całej rozmowie.

Polskie Radio 24/gm

REKLAMA

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej