Kampania wyborcza w nowych mediach
– Trudno mi wyobrazić sobie poważnego polityka bez konta na Twitterze – stwierdził w Polskim Radiu 24 dr Błażej Poboży. Ekspert z Uniwersytetu Warszawskiego zwrócił w ten sposób uwagę na coraz szersze zastosowanie Facebooka i Twittera w rywalizacji politycznej i trwającej kampanii wyborczej.
2015-03-06, 15:04
Posłuchaj
Media społecznościowe są coraz częściej wykorzystywanym narzędziem prowadzenia kampanii wyborczej. Politycy zaczynają zdawać sobie sprawę, że obecność w sieci pozwala na szybki, tani i nieograniczony kontakt z wyborcą. Jednak jeszcze nie wszyscy potrafią wykorzystać potencjał tkwiący w Facebooku i Twitterze.
Dr Błażej Poboży z Instytutu Nauk Politycznych stwierdził w Polskim Radiu 24, że prowadzenie kampanii wyborczej w oderwaniu od aktywności na portalach społecznościowych jest niemal niemożliwe. Ekspert dodał jednak, że nie wszyscy politycy równie sprawnie posługują się nowymi technologiami.
– Oko wprawnego badacza nowych mediów, ale także zwykłego użytkownika od razu zauważy, które z profili na Twiterrze lub Facebooku są prowadzone przez samego polityka, a które prowadzi jeden z jego asystentów – wyjaśniał specjalista UW.
Gość PR24 zwrócił uwagę, że coraz poważniejszym narzędziem komunikacji z obywatelami i mediami staje się Twitter.
– Twitter ma coraz większe przełożenie na język mediów. Użytkownikami są głównie dziennikarze, publicyści, liderzy opinii i politycy, ale osoby te są zaangażowane także pracę mediów tradycyjnych i tam trafiają ich wpisy. Notka na Twitterze może mieć większy zasięg niż konto danego polityka na tym portalu, a także stać się przedmiotem analizy komentatorów wydarzeń politycznych – powiedział dr Błażej Poboży.
Polskie Radio 24/gm