Autostrady bez bramek
W rekordowym tempie przyjęto nowelizację ustawy o autostradach płatnych. Teraz w przypadku korków minister infrastruktury będzie miał uprawnienie do rezygnacji z pobierania opłat za przejazd płatnymi odcinkami trasy.
2015-07-02, 12:57
Posłuchaj
Wojciech Romański z portalu brd24 wyjaśnił w Polskim Radiu 24, dlaczego projekt został tak szybko przyjęty i skąd wziął się pomysł na ustawę.
– To systemowe rozwiązanie, które jednorazowo zastosowano w ubiegłym roku. Ustawa pokazuje, ze prowizorka może zostać ustalona na lata. Stanie w korku jest denerwujące, a do tego kierowcy muszą jeszcze płacić za przejazd – powiedział ekspert ds. transportu.
Gość Polskiego Radia 24 zwrócił także uwagę, co jest krytykowane przy okazji nowelizacji ustawy o płatnych autostradach.
– Budżet państwa chce dopłacać do otwierania bramek, ale sam nie chce zbierać pieniędzy z dróg, z których można by sfinansować kolejne autostrady. Ustawa powoduje jednoczesne ograniczenie wpływów i ich odpływ z Krajowego Funduszu Drogowego – mówił specjalista.
Polskie Radio 24/gm