X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz

"Zawiera przepisy sprzeczne z konstytucją". Marcin Romanowski o konwencji stambulskiej

Ostatnia aktualizacja: 28.07.2020 08:28
Konwencja stambulska oczywiście zawiera pewne rozwiązania, które my jak najbardziej popieramy, czy może, których cele popieramy, ale przede wszystkim jest to dokument o charakterze ideologicznym - mówił w Polskim Radiu 24 wiceminister sprawiedliwości Marcin Romanowski.
Marcin Romanowski
Marcin RomanowskiFoto: PR24/AK

W poniedziałek minister sprawiedliwości Zbigniew Ziobro oficjalnie poinformował, że skierował do resortu rodziny wniosek o podjęcie prac nad wypowiedzeniem konwencji stambulskiej. W Polskim Radiu 24 na temat tego dokumentu mówił wiceminister sprawiedliwości Marcin Romanowski.

konwencja_1200.jpg
"Ideologiczna próba definicji płci". Wiceminister cyfryzacji o konwencji stambulskiej

"Obrona przez środowiska lewicowe"

Gość PR24 wyjaśnił, że wokół zagadnienia wypowiedzenia konwencji stambulskiej "w mediach funkcjonuje wiele przekłamań". Dotyczą one rzekomych motywów sprzeciwu wobec dokumentu. Jak stwierdził, media piszą o tym, że obóz rządzący "chce obniżyć standard ochrony kobiet", czy też, że w środowisku Zjednoczonej Prawicy trwa gra polityczna.

- A w rzeczywistości - w mojej ocenie - kryje się za tym chęć obrony przez środowiska lewicowe, czy wręcz lewackie, tego dokumentu, który oczywiście zawiera pewne rozwiązania, które my jak najbardziej popieramy, czy może, których cele popieramy, ale przede wszystkim jest to dokument o charakterze ideologicznym - stwierdził Marcin Romanowski.

Wiceminister dodał, że dokument "zobowiązuje państwa do wykorzeniania tradycji i godzi w naszą cywilizację", a także, że "zawiera przepisy, które są sprzeczne z polską konstytucją".

Czytaj również:

"Zachęta do spełnienia obietnic wyborczych"

Zdaniem części komentatorów, koncepcja wypowiedzenia konwencji stambulskiej jest "kijem w szprychy", który służy środowisku Zbigniewa Ziobry do prowadzenia rozgrywek politycznych wewnątrz Zjednoczonej Prawicy.

EN_01359267_0003-zych1200.jpg
"Wprowadza pojęcia, które destabilizują polski porządek prawny". Dr Zych o konwencji stambulskiej

- Nie traktowałbym tego jako "kij w szprychy", tylko raczej jako taką zachętę do zrealizowania obietnic wyborczych. Przecież w tych wyborach bardzo mocno wybrzmiało to, że Zjednoczona Prawica będzie wspierać polską rodzinę, będzie przeciwstawiać się wszelkim inicjatywom, które w tę rodzinę uderzają. A właśnie konwencja stambulska jest - można powiedzieć - takim sztandarowym, lewackim, neomarksistowskim narzędziem do niszczenia polskiej rodziny. W związku z tym powinna być niezwłocznie wypowiedziana - odpowiedział Marcin Romanowski.

Podkreślił, że Ministerstwo Sprawiedliwości przygotowało i doprowadziło do przyjęcia tzw. ustawy antyprzemocowej, która wprowadza narzędzia do walki z przemocą domową znacznie lepiej, niż robi to konwencja stambulska. - Ona zresztą fałszywie identyfikuje źródła przemocy. Alkohol, narkotyki - to są źródła przemocy, a nie jakaś płeć społeczno-kulturowa i tradycyjne role społeczne - dodał Marcin Romanowski.

Posłuchaj
11:46 PR24_MPLS 2020_07_28-07-15-37_Romanowski.mp3 Marcin Romanowski o konwencji stambulskiej ("24 Pytania - Rozmowa Poranka" / PR24)

Więcej w nagraniu.

* * *

Audycja: "24 Pytania - Rozmowa Poranka"
Prowadzi: Dorota Kania
Gość: Marcin Romanowski (wiceminister sprawiedliwości)
Data emisji: 28.07.2020
Godzina emisji: 07.15

PR24/jmo

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

"Pod pięknymi hasłami próbuje się wprowadzać ideologię gender". Poseł PiS o konwencji stambulskiej

Ostatnia aktualizacja: 27.07.2020 09:00
- Pod pięknymi hasłami ochrony ofiar przemocy, próbuje się wprowadzać kwestie związane z ideologią gender - mówił w Polskim Radiu 24 Robert Gontarz, poseł PiS. Gościem audycji "Dwie strony" był także poseł Artur Dziambor (Konfederacja).
rozwiń zwiń

Czytaj także

"Narzuca rozwiązania, które są antykulturą, antycywilizacją". Bogdan Pęk o konwencji stambulskiej

Ostatnia aktualizacja: 27.07.2020 11:08
- Jeśli mamy zachować jakikolwiek racjonalizm w naszych działaniach społeczno-politycznych, to konwencję stambulską trzeba jak najszybciej wypowiedzieć - stwierdził Bogdan Pęk, były senator.
rozwiń zwiń

Czytaj także

"Ukłon w stronę elektoratu konserwatywnego". Krzysztof Wołodźko o wypowiedzeniu konwencji stambulskiej

Ostatnia aktualizacja: 27.07.2020 09:30
- Wypowiedzenie konwencji stambulskiej wywoła konflikt pomiędzy obozem rządzącym a partiami i środowiskami lewicowymi - mówił w Polskim Radiu 24 Krzysztof Wołodźko z "Gazety Polskiej Codziennie". Gośćmi audycji byli też: dr Sebastian Gajewski z Centrum im. Daszyńskiego i Jerzy Mosoń z fundacji FIBRE.
rozwiń zwiń