Koniec z nieuczciwymi reklamami suplementów diety
Drakońskie kary za nieuczciwość, nowe zasady znakowania opakowań i ograniczenie inwencji reklamowej. To kluczowe postanowienia szykowanych właśnie przepisów dotyczących suplementów diety. O nowej ustawie w Polskim Radiu 24 mówili dr Michał Mularczyk (dietetyk) i Ewa Jankowska (prezes Polskiego Związku Producentów Leków Bez Recepty).
2017-09-15, 10:51
Posłuchaj
Jak wyjaśniała Ewa Jankowska, lek to produkt leczniczy dopuszczany przez Urząd Rejestracji Produktów Leczniczych, natomiast suplement diety jest żywnością. – Często jednak konsumenci mylą te dwie kategorie, bo występują one w podobnej postaci. Jesteśmy przyzwyczajeni, że leki to syropy, tabletki a suplementy też mogą w takiej postaci występować – mówiła. Gość podkreśliła, że zaproponowane przez GIS kary finansowe są słuszne, szczególnie, jeśli ktoś świadomie narusza i łamie przepisy prawa żywieniowego. Dodała jednak, że powinny być zasądzane w wysokości adekwatnej do wielkości obrotu producenta, bowiem jedna, wysoka kwota może być nieegzekwowalna.
Dr Mularczyk zwracał uwagę, że nikt nie sprawdza zawartości substancji czynnej w danej tabletce. Stąd pacjenci nie wiedzą co łykają, a lekarze, co warto zalecić. Zaznaczył, że dobrym pomysłem jest wyszczególnienie na opakowaniu napisu "suplement diety" oraz zwiększenie czcionki.
Gość odniósł się także do reklam suplementów. Wskazywał, że pacjent, oglądając reklamy "traci kontakt z rzeczywistością" i zapomina o zaleceniach lekarza. – Dawałbym ogromne kary reklamodawcom – przekonywał.
Więcej w nagraniu.
REKLAMA
Gospodarzem programu był Jakub Kukla.
Polskie Radio 24/ip
____________________
Data emisji: 15.09.2017
Godzina emisji: 10:15
REKLAMA