Krzysztof Czabański: postawiliśmy na media publiczne

- Chcemy wzmacniać wszystkie polskie inicjatywy medialne. Rynek medialny powinien się polonizować. Dla polskiej racji stanu może być groźne, jeżeli kapitał obcy dysponuje znacznym głosem w mediach - powiedział na konwencji wyborczej PiS w Toruniu Krzysztof Czabański, przewodniczący Rady Mediów Narodowych. 

2019-08-24, 14:13

Krzysztof Czabański: postawiliśmy na media publiczne

Posłuchaj

24.08.2019 Krzysztof Czabański mówi o zmianach w mediach publicznych w Polsce
+
Dodaj do playlisty
  • Przewodniczący Rady Mediów Narodowych Krzysztof Czabański zapowiedział repolonizację mediów po ewentualnej wygranej PiS w wyborach parlamentarnych.
  • Zmiana ma także uniemożliwić budowę monopolu i oligopolu medialnego, aby jeden właściciel nie miał pozycji dominującej w radiu, telewizji i prasie.
  • Nowe rozwiązania mają również wprowadzić gwarancję braku możliwości zmniejszania budżetu na media publiczne.

- Zmieniliśmy sytuację mediów publicznych. Do tych mediów od ponad półtora roku przypływają duże pieniądze, które pozwalają nadrobić zaległości kadrowe i techniczne. Te media były skazane przez naszych poprzedników na powolne więdnięcie, marginalizację i być może likwidację. Postawiliśmy na media publiczne, które zostały wzmocnione finansowo i kadrowo - zaznaczył Krzysztof Czabański.

Zapowiedział on również, że jest plan, aby budżetu na media publiczne nie można było zmniejszać. - W nowej kadencji chcemy zbudować systemowe rozwiązanie dla mediów publicznych nie tylko na zasadzie rekompensat, ale na systemie budżetowym i [z] gwarancją, że te pieniądze będą mogły być tylko zwiększane, zmniejszane już nie - wskazał przewodniczący.

Powiązany Artykuł

czabański krzysztof-4 1200x660.jpg
Krzysztof Czabański: opozycja chce zniszczyć media publiczne

Repolonizacja mediów to podstawa

Krzysztof Czabański wskazał także na repolonizację mediów, która jego zdaniem jest obowiązkiem po ewentualnym zwycięstwie wyborczym PiS. - Niesłychanie istotna jest repolonizacja rynku medialnego i dekoncentracja. Chcemy wzmacniać wszystkie polskie inicjatywy medialne niezależnie od tego, jakie poglądy wyznają ludzie pracujący w mediach. Bardzo niedobrą sytuacją jest to, kiedy kapitał obcy dysponuje znacznym głosem na tym rynku, bo w niektórych sytuacjach może to być groźne dla polskiej racji stanu. To wymaga wzmocnień podatkowych i inicjatyw lokalnych - podkreślił. 

REKLAMA

Powiązany Artykuł

czabański krzysztof-5 1200x660.jpg
K. Czabański: w nowej kadencji przebudowa rynku medialnego będzie postępować

- Oprócz tego są stosowane na Zachodzie przepisy dekoncentracyjne uniemożliwiające budowę monopolu czy oligopolu na rynku medialnym i takie przepisy chcemy wprowadzać na rynku medialnym w przyszłej kadencji, by znieść patologię, kiedy jeden właściciel jest dominujący na rynku prasowym, radiowym i telewizyjnym. Trzeba jednak poruszać się tu bardzo ostrożnie, by zamiast kapitału niemieckiego nie zaczął dominować np. kapitał rosyjski. Na razie polski kapitał na rynku medialnym nie jest mocny, więc należy to robić z rozwagą, ale mimo wszystko działać trzeba - dodał.

- Są różne inicjatywy na szczeblu mikroregionów, gdzie lokalne portale internetowe są własnością polską i mają coraz większe znaczenie. Ludzie chętnie z nich korzystają, a do tego zreformowana przez nas Polska Agencja Prasowa bierze od tych portali informacje, więc jest to typowo polskie przedsięwzięcie - podsumował Krzysztof Czabański.

***

Rozmawiał Tomasz Zielenkiewicz

REKLAMA

Polskie Radio 24/pkr

---------------------------------------

Data emisji: 24.08.2019

Godzina emisji: 13:46

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej